مدارس مونترال

بازدیدکنندگان : 1072 نفر 1402/01/28
مدارس مونترال
سیستم آموزشی کانادا برای فرزندان مهاجران در کانادا

آیا می دانستید مدارس در کانادا شامل دو بخش دولتی و خصوصی هستند.
امکان تحصیل رایگان در مدارس کانادا برای فرزندان مهاجران در کانادا وجود دارد. در کانادا، فرزندان شهروندان کانادایی، مقیم دائم و سایر مهاجران به آموزش رایگان دسترسی دارند. دولت کانادا حدود شش درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای آموزش اختصاص داده است. 
در کانادا کودکان در سن خاصی باید به مدرسه بروند. در بعضی از استان ها مهد کودک هم یک گزینه است. در استانهای کانادا کودکان باید بین سن 7 تا 16 سالگی به مدرسه بروند. در منیتوبا، نیوبرانزویک، مناطق شمال غربی و انتاریو سن آموزش تا 18 سال است. 
 

معرفی انواع مقاطع تحصیلی کانادا

  •  دوران ابتدایی
  •  دوره دبیرستان
  •  دوره فوق متوسطه
آموزش ابتدایی که به عنوان مدرسه ابتدایی است از دوره مهدکودک یا کلاس یک یعنی سن شش یا هفت سالگی تا کلاس هشت یعنی سن 13 تا 14 سالگی است. مهارت های خواندن، نوشتن، ریاضیات، موسیقی و هنر، تاریخ، جغرافیا و علوم ازجمله دروسی است که در این دوره به متقاضیان تدریس می شود. در برخی از مدارس نیز در این مقطع دروس آموزش زبان فرانسه و برخی از زبان های خارجی که در دبیرستان تدریس می شده است، اکنون در این دوره تدریس می شود. سال تحصیلی بین ماه های سپتامبر و ژوئن است. 
 

دیپلم کبک سژپ Cégep

آموزش متوسطه که مربوط به دوره دبیرستان است از کلاس 9 یعنی سن 14 تا 15 سالگی تا کلاس 12یعنی سن 17 تا 18 سالگی است. در استان کبک دانش آموزان تا 16 سالگی در دبیرستان تحصیل می کنند. CEGEP یک کالج دو ساله است که در آن دانش آموزان دیپلم برای دانشگاه یا دیپلم حرفه ای را می گیرند. دروسی که در این دوره تدریس می شود به دو دسته پیشرفته و عمومی تقسیم می شوند. دروس پیشرفته متقاضی را برای دانشگاه آماده می کنند و دروس عمومی متقاضیان را برای ورود به کالج ها یا مدارس فنی آماده می سازد. 
کانادا دوره های آموزشی زیادی برای دوره بعد از متوسطه دارد مثل دانشگاهها و کالج ها. در مناطق شهری و روستایی دانشگاههای شناخته شده و زیادی وجود دارد. کالج ها و دانشگاهها از ماه سپتامبر شروع شده و تا ماه آوریل یا می ادامه دارند و دو ترم دارند. بیشتر دانشگاهها در ماه سپتامبر فعالیت های خود را آغاز می کنند. 
Cégep: Collège d'enseignement Général et Professionnel
 

مدرسه فرانسوی کبک

تحصیل در مدارس کانادا به زبان انگلیسی و فرانسوی می باشد.
دانشجویان خارجی می توانند به زبان انگلیسی یا فرانسه تحصیل کنند. بعضی از موسسات به هر دو زبان آموزش می دهند اما دانشجویان برای تحصیل نیازی نیست که به هر دو زبان تسلط داشته باشند. 
در بیشتر استانهای کانادا زبان اصلی برای آموزش انگلیسی است اما آموزش به زبان فرانسه هم ارائه داده می شود. زبان انگلیسی یا فرانسه به عنوان زبان دوم از سنین کم آموزش داده می شود. 
آموزش زبان در کبک متفاوت از استانهای دیگر کانادا است. در کبک دانش آموزان از دوران ابتدایی تا دبیرستان به زبان فرانسوی تحصیل می کنند. اگر یک کودک در کبک شرایط زیر را داشته باشد می تواند به زبان انگلیسی تحصیل کند:
  1.  مادر یا پدر کودک در دوران ابتدایی به زبان انگلیسی آموزش دیده باشد.
  2.  کودک یا خواهر و برادر کودک در دوران ابتدایی به زبان انگلیسی آموزش دیده باشد البته باید پدر و مادر کودک شهروند کانادایی باشند. 
  3.  مادر یا پدر کودک بعد از تاریخ 26 آگوست 1977 در کبک مدرسه رفته باشند البته باید مادر و پدر کودک شهروند کانادایی باشند. 

زمانی که مهاجران تازه وارد در کبک اقامت می کنند فرزندان آنها باید در مدارس دولتی به زبان فرانسوی تحصیل کنند. کودکانی که والدین آنها به صورت موقت در کبک هستند مثلا با ویزای تحصیلی یا کاری، این کودکان می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند. 

 

رتبه بندی آموزش و پرورش کشورهای جهان

بهترین موسسات آموزشی در کانادا است و کانادا یکی از کشورهای تحصیلکرده جهان است. 
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه برای ارزیابی دانش آموزان خارجی، مهارت و استعداد نواجوانان 15 ساله را در زمینه خواندن، ریاضیات و دیگر مهارت های علمی ارزیابی و بررسی می کند. 
در سال 2018 سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نتایج ارزیابی ها را منتشر کرد. میانگین نمرات دانش آموزان کانادایی در هر زمینه ای بسیار بالا بود. کانادا در بین 78 کشور شرکت کننده، در خواندن رتبه ششم، در علوم رتبه هشتم و در ریاضیات رتبه دوازدهم را گرفت یعنی میانگین نمرات درسی کانادا نزدیک یا بالاتر از 90درصد در بین تمام کشورهای شرکت کننده بود. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
نادیا1402/01/28
سلام دخترمن سال نهم دبیرستان در ایران هست ویزای توریستی کانادا داریم و مدرک زبان فرانسه B1 دارد ایا می تواند بصورت رایگان در مدارس کبک درس بخونه
ممنون میشم راهنمایی فرمایید
  • گنجی
  • 1402/02/07
باید شما مشغول به کار یا تحصیل شوید تا بتوانید هزینه را برای فرزندتان کاهش دهید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن