برگزاری دومین قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی انتاریو

بازدیدکنندگان : 1947 نفر 1399/12/29
برگزاری دومین قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی انتاریو
برگزاری دومین قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی انتاریو

استان انتاریو کانادا از ابتدای سال 2021 تا به حال 271 مهاجر را از طریق برنامه نیروی کار ماهر با مدرک فرانسه از زیر مجموعه اکسپرس اینتری را دعوت به اخذ اقامت دائم کانادا کرده است.

انتاریو در تاریخ 3 مارس 2021 برابر 13/12/99 قرعه کشی جدیدی انجام داد و از مهاجران اکسپرس اینتری فرانسوی زبان دعوت کرد، تا برای برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند. مهاجران دعوت شده باید در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل داشته باشند و حداقل بین 455 تا 467 امتیاز داشته باشند.
انتاریو از مهاجرانی که در تاریخ 3 مارس 2020 برابر 13/12/98 و 3 مارس 2021 برابر 13/12/99 در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل ایجاد کرده بودند، برای دعوت استفاده کرد.
مهاجران دعوت شده 45 روز تقویمی فرصت دارند، تا درخواست خود را برای برنامه مهاجرت استانی انتاریو را ارسال کنند.
در این قرعه کشی نسبت به قرعه کشی قبلی برنامه نیروی کار ماهر فرانسوی زبان در 13 ژانویه که برای 146 مهاجر دعوتنامه صادر شد، تعداد کمتری دعوتنامه صادر شد. در قرعه کشی جدید تعداد مهاجران دعوت شده در سال 2021 حدود 271 نفر بود.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

بررسی کنید که آیا واجد شرایط برنامه انتاریو کانادا هستید یا خیر؟


اولین مرحله بعد از دریافت دعوتنامه بررسی صلاحیت شماست، چون دریافت دعوتنامه تضمینی برای دریافت اقامت دائم کانادای شما از طریق برنامه انتاریو نیست.
برای دریافت دعوتنامه باید شرایط برنامه نیروی کار ماهر فدرال یا کلاس تجربه کار کانادایی را داشته باشید. شرایط خاص واجد شرایط بودن به هر برنامه ای که برنامه مهاجرت استانی انتاریو شما را براساس آن بررسی می کند، بستگی دارد.

متقاضی چه نمره زبانی (انگلیسی و فرانسه) باید داشته باشد؟


شما باید براساس معیار زبان کانادایی حداقل نمره 7 در زبان فرانسه و نمره 6 در زبان انگلیسی را داشته باشید. با وجود همه  معیارهای واجد شرایط بودن، برنامه مهاجرت استانی انتاریو از شما می خواهد که نشان دهید که بودجه کافی برای تامین هزینه های زندگی طی 3ماه اول ورود در انتاریو را دارید.

برنامه مهاجرت استانی کانادا چه فایده ای دارد؟

برنامه مهاجرت استانی به استانهای کانادا اجازه می دهد تا مهاجرانی که مناسب بازار کار منطقه ای هستند را انتخاب کند. مطالعات اخیر نشان می دهد که برنامه های مهاجرت استانی مسئول بهبود عملکرد مهاجرانی که به عنوان نیروی کار در کانادا هستند،  می باشند.
داوطلبان اکسپرس اینتری که دعوتنامه مهاجرت استانی کانادا را دریافت می کنند، در قرعه کشی بعدی  دعوتنامه اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. با دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی مهاجران 600 امتیاز اضافی دریافت می کنند. که با این امتیاز اضافی برای دریافت دعوتنامه قبولی در میانگین قرعه کشی های برنامه اکسپرس اینتری یا قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی بیشتر از اندازه کافی امتیاز دارند.
اکسپرس اینتری کانادا چیست؟
سیستم اکسپرس اینتری کانادا یک برنامه مهاجرتی نیست، بلکه یک سیستمی برای مدیریت برنامه مهاجرت فدرال با مهارت بالا است: کلاس تجربه کانادایی، برنامه نیروی کار ماهر فدرال و نیروی متخصص فنی فدرال.
اتباع خارجی واجد شرایط که تمایل به مهاجرت کانادا را دارند، باید مشخصات خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا در سیستم اکسپرس اینتری وارد کنند. پروفایل آنها براساس سیستم جامع امتیاز بندی از 1200 امتیاز داده می شود. بیشتر مهاجران بین 300 تا 500 امتیاز می گیرند و می توانید شما امتیاز خود را در اپلیکیشن گنجی محاسبه کنید.
امتیازات براساس عواملی مثل تجربه کاری ماهر، تحصیلات، توانایی زبان انگلیسی یا فرانسوی و سایر عوامل داده می شود. خود اشتغالی جز تجربه کار ماهر حساب نمی شود.
از مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند خواسته می شود، تا از طریق قرعه کشی اکسپرس اینتری برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 
در قرعه کشی قبلی اکسپرس اینتری در تاریخ 13 فوریه کانادا همه داوطلبان واجد شرایط در کلاس تجربه کار کانادایی را دعوت کرد.

صدور 183 دعوتنامه مهاجرت استانی برای متقاضیان اکسپرس اینتری

متقاضیان اکسپرس اینتری که دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت کردند یک قدم به اقامت دائم کانادا نزدیک تر شدند.
کانادا 183 مهاجر را از طریق برنامه اکسپرس اینتری دعوت کرد تا در تاریخ 17 مارس 2021 برابر 27/12/99 برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.
اداره مهاجرت کانادا مهاجرانی را دعوت کرد که حداقل 682 امتیاز داشتند.
مهاجران برنامه اکسپرس اینتری که دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت می کنند 660 امتیاز اضافی دریافت می کنند، یعنی کسانی که 682 امتیاز داشتند بدون دعوتنامه مهاجرت استانی 82 امتیاز داشتند.
مهاجرانی که حداقل 682 امتیاز داشتند در صورتی که پروفایل مشخصات اکسپرس اینتری خود را قبل از تاریخ 4 مارس 2021 برابر14/12/99 در ساعت 16:56:20 UTC ارسال کنند، انتخاب می شوند. اداره مهاجرت کانادا در زمان هایی خاصی اقدام به جذب مهاجر می کند.
این دومین قرعه کشی ویژه برنامه مهاجرت استانی است. در تاریخ 8 مارس کانادا 671 مهاجر برنامه مهاجرت استانی را برای اقامت دائم دعوت کرد.
سخنگوی اداره مهاجرت اعلام کرد: این یک موقعیت استثنایی است که اداره مهاجرت کانادا دو قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی را برگزار کرده است. این نشان می دهد که اداره مهاجرت کانادا به دنبال رفع نیازهای بازار کار استانها در زمان شیوع کرونا است.
کانادا امسال 38.840 دعوتنامه قبولی صادر کرده است. این میزان سه برابر تعدادی است که اداره مهاجرت کانادا سال پیش در همین زمان صادر کرده بود. با توجه به تعداد کم مهاجرانی که در سال 2020 پذیرفته شدند، هدف کانادا پذیرش 401.000 مهاجر در سال 2021 است. کانادا بیشتر مهاجران برنامه اکسپرس اینتری را می پذیرد.
بیشترین میزان دعوتنامه صادر شده مربوط به تاریخ 13 فوریه 2021 برابر25/11/99 بود که کانادا 27.332 دعوتنامه قبولی صادر کرد. این بزرگترین قرعه کشی اکسپرس اینتری با حاقل امتیاز 75 بود. مهاجران اکسپرس اینتری که واچد شرایط کلاس تجربه کار کانادایی بودند در این قرعه کشی شرکت کردند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

سیستم اکسپرس اینتری کانادا چگونه کار می کند؟


اکسپرس اینتری سیستمی برای مدیریت برنامه های مهاجرتی فدرال کانادا است: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی.
اگر شما واجد شرایط یکی از این برنامه ها باشید براساس سیستم جامع امتیاز بندی به شما امتیاز داده می شود. امتیازات براساس عواملی مثل سن، سابقه کار، تحصیلات و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه داده می شود.
شما می توانید به صورت فردی یا به عنوان زوج اقدام کنید، و نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید، اما در صورتی که داشته باشید به شما امتیاز اضافی می دهد. لازم نیست که شما در کانادا کار یا تحصیل کرده باشید اما در زمان شیوع کرونا اداره مهاجرت کانادا مهاجرانی که در حال حاضر در کانادا هستند را در اولویت قرار می دهد.
مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند، از طریق دعوتنامه های اکسپرس اینتری دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم را دریافت می کنند. بعد از اراسل پرونده اداره مهاجرت کانادا تصمیم نهایی در مورد تایید یا عدم تایید اقامت دائم را می گیرد. در صورت تایید آنها تاییدیه اقامت دائم را برای شما ارسال می کنند. آخرین مرحله برای اقامت دائم کانادا، لند در فرودگاه کانادا و درخواست کارت PR است. بعد از این مرحله شما به طور رسمی اقامت دائم کانادا را دارید و می توانید درخواست تابعیت کانادا را بدهید.

چه کسی در قرعه کشی امروز دعوت می شود؟

در اینجا یک مثال فرضی از شخصی که در قرعه کشی جدید اکسپرس اینتری دعوت می شود را ذکر می کنیم. 
جان 32 ساله و فوق لیسانس دارد و حدود پنج سال به عنوان مهندس نرم افزار در حال کار کردن است. او آمتحان آیلتس را داد و در هر مهارت نمره 8 را گرفت. جان اصلا در کانادا تحصیل و کار نکرده است. او به عنوان نیروی کار ماهر فدرال با امتیاز 462 وارد سیستم اکسپرس اینتری شد. بعد از دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی امتیاز او به 1062 رسید. در قرعه کشی امروز اکسپرس اینتری دعوتنامه قبولی را دریافت کرد.
صدور 654 دعوتنامه قبولی برنامه مهاجرت استانی
متقاضیان برنامه اکسپرس اینتری که دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت کردند، در قرعه کشی جدید به آنها دعوتنامه قبولی داده شد.
کانادا برای 654 متقاضی برنامه اکسپرس اینتری دعوتنامه صادر کرد، تا در تاریخ 10 فوریه 2021برابر 22/11/99  برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.
اداره مهاجرت کانادا مهاجرانی که حداقل 720 امتیاز داشتند، را دعوت کرد.
در آخرین قرعه کشی مهاجرانی که دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت کرده بودند و براساس سیستم جامع امتیاز بندی بالاترین امتیاز را داشتند، دعوت شدند. به مهاجرانی که از برنامه مهاجرت استانی همسو با اکسپرس اینتری دعوتنامه دریافت کرده بودند، 600 امتیاز اضافی داده می شود.
اکسپرس اینتری سیستمی برای مدیریت سه برنامه مهاجرت فدرال کانادا است: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی.
به مهاجرانی که از طریق این برنامه ها و بعضی از برنامه های مهاجرت استانی اقدام می کنند، براساس سیستم جامع امتیاز بندی نمره داده می شود. به مهاجران براساس عواملی مثل سن، تحصیلات، سابقه کار و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه امتیاز داده می شود.
امتیازات به زوج یا فرد داده می شود. متقاضیان برنامه اکسپرس اینتری برای اقدام نیازی به تجربه کاری کانادا ندارند. آنها نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند، اما در صورت داشن آن امتیاز اضافی می گیرند.
مهاجران بابالاترین امتیاز و با داشتن دعوتنامه اکسپرس اینتری، دعوتنامه قبولی را دریافت می کنند. اداره مهاجرت کانادا تصمیم نهایی را می گیرد و در صورت پذیرش پرونده مهاجرتی آنها، تاییدیه اقامت دائم برای آنها ارسال می شود. آخرین مرحله برای اقامت دائم کانادا درخواست برای کارت PR است. در این مرحله مهاجران رسما به کانادا مهاجرت کرده و می توانند درخواست تابعیت کانادا را بدهند.
در صورت تساوی بین مهاجران، اداره مهاجرت کانادا از قانون شکست تساوی استفاده می کند. در آخرین قرعه کشی مهاجرانی که امتیاز آنها 720 یا بیشتر بود، برای دریافت دعوتنامه باید مشخصات پروفایل اکسپرس اینتری خود را قبل از 14 آگوست 2020 برابر 24/5/99در ساعت 6:51:00 ارسال کنند.

با وجود بیماری کرونا اکسپرس اینتری در سال 2020 تعدا زیادی مهاجر راپذیرفت. کانادا حدود 108.350 دعوتنامه قبولی برای متقاضیان اکسپرس اینتری صادر کرد. امسال اداره مهاجرت کانادا برای جبران کاهش تعداد ساکنان دائمی جدید پذیرفته شده در سال گذشته، هدف های مهاجرتی خود را گسترش داده است.
اداره مهاجرت کانادا امسال از طریق چهار قرعه کشی ویژه حدود 10.654 دعوتنامه قبولی صادر کرده است.
در سال 2021 کانادا برای جبران کاهش تعداد مهاجران دارای اقامت دائم جدیدی که سال گذشته در کانادا پذیرفته شده اند، هدفهای مهاجرتی خود را گسترش داده است. اداره مهاجرت کانادا برای رسیدن به این هدف مهاجرتی به علت محدودیت های ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، بیشتر مهاجران بالقوه و نیروی کار ماهری که از قبل در کانادا بوده اند، را می پذیرد.
اداره مهاجرت کانادا در سال 2021 هنوز قرعه کشی برای همه برنامه ها را برگزار نکرده است.
کانادا امسال 401.000 مهاجر جدید را می پذیرد، 108.500 مهاجر از طریق برنامه اکسپرس اینتری پذیرفته می شوند. هدف های مهاجرتی در سه سال آینده گسترش می یابد و در سال 2022 حدود110.500 مهاجر و در سال 2023 حدود 113.750 مهاجر پذیرفته می شوند.

چه کسی دعوت به اخذ اقامت دائم کانادا می شود؟

رضا 34 ساله و لیلا 31 ساله ازدواج کردند. لیسانس داشتند و نمره آیلتس 8 در گوش دادن و 7 در خواندن، صحبت کردن و نوشتن را گرفتند. لیلا سه سال سابقه کار برنامه نویسی کامپیوتر را دارد و رضا چهار سال در بخش امور مالی کار کرده است. هیچ کدام از آنها در کانادا کارو تحصیل نکرده اند. لیلا متقاضی اصلی و با 421 امتیاز از طریق برنامه اکسپرس اینتری اقدام کردند. لیلا از انتاریو پروفایل امتیازی را دریافت کرد و از طریق برنامه مهاجرت استانی انتاریو اقدام کرد. امتیاز وی 1021 شد و در قرعه کشی اکسپرس اینتری در 10 فوریه دعوتنامه اقامت دائم را دریافت کرد.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
روزبه1399/12/20
من خاله ام تورنتو است-فوق لیسانس و سن35 دارم چه نمره زبانی را لازم داریم، فرانسه هم کلاس رفتم.
  • گنجی
  • 1399/12/20
اگر رشته تحیلی و سابقه کارتان در جاب لیست باشد امکان اقامت انتاریو را دارید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام تغییر در برنامه استارتاپ ویزای کانادا قابل پیش بینی است؟

  • سهمیه بندی طرح ها
  • افزایش قیمت ویزا
  • سخت تر شدن برنامه
  • تسریع روند بررسی ویزا در سفارت
شرکت کنندگان : تن