ورک پرمیت برای افراد دارای ویزای موقت

بازدیدکنندگان : 948 نفر 1400/08/09
ورک پرمیت برای افراد دارای ویزای موقت
ورک پرمیت برای افراد دارای ویزای موقت

از تاریخ 3/6/1399 افرادی که اقامت موقت دارند و در کانادا هستند و ویزای آنها معتبر است می توانند برای ورک پرمیت مخصوص کارفرما از داخل کانادا اقدام کنند. اداره مهاجرت کانادا برای کمک به کارفرمایان برای پیدا کردن نیروی کار مناسب و دادن ورک پرمیت به افرادی که اقامت موقت دارند، دستورالعمل یک سال پیش را تمدید می کند. 

کانادا گفت، این دستورالعمل تا تاریخ 9/12/1400 تمدید می شود، این دستورالعمل با توجه به شرایط کرونا به توریست ها امکان دریافت ورک پرمیت را می دهد. این دستورالعمل موقتی است چون نیروی کار خارجی که با ویزای توریستی در کانادا هستند نمی توانند بدون اینکه از کشور خارج شوند وضعیت خود را تغییر دهند.
کانادا سالانه حدود 35 میلیون نفر را به عنوان توریست می پذیرد. به غیر از شهروندان کانادایی و افرادی که اقامت دائم دارند افرادی که به عنوان توریست می خواهند وارد کانادا شوند مثل گردشگران، نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین المللی باید اجازه ورود را بگیرند. 

این دستورالعمل زمانی اجرا شد که کارفرمایان برای پیداکردن نیروی کار مشکلاتی داشتند و توریست هایی که به علت کرونا وضعیت ویزای آنها مشخص نبود، می توانستند با این دستورالعمل اجازه ورود به بازار کار را دریافت کنند. با محدودیت های سفر هوایی در تمام جهان، بعضی از توریست ها نمی توانستند از کشور خارج شوند و بعضی از نیروی کار خارجی مجبور بودند که وضعیت خود را به عنوان یک توریست تغییر دهند چون ورک پرمیت آنها تمام شده بود و به علت عدم اشتغال نمی توانستند برای ورک پرمیت جدید درخواست دهند. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

در ابتدا این دستورالعمل فقط به توریست هایی که قبل از تاریخ 24 آگوست وارد کانادا شده بودند و هنوز وضعیت اقامت موقت آنها معتبر بود اجازه می داد تا برای ورک پرمیت اقدام کنند. اداره مهاجرت کانادا معیارهای واجد شرایط بودن برای همه توریست ها را بدون در نظر گرفتن زمان ورود آنها به کانادا، را گسترش داده است. 
برای واجد شرایط بودن ورک پرمیت مخصوص کارفرما افرادی که ویزای توریستی دارند باید: 
_ در زمان درخواست ورک پرمیت باید وضعیت اقامت موقت معتبر به عنوان یک توریست را داشته باشند. 
_ درخواست ورک پرمیت مخصوص کارفرما را ارائه کرده باشند. 
_ در کانادا با وضعیت اقامتی معتبر بمانند.
_ درخواست خود را حداکثر تا تاریخ 9/12/1400 ارسال کنند. 

نیروی کار خارجی که معیارهای بالا را دارند و ورک پرمیت معتبر کانادایی را در 12 ماه گذشته دارند با این دستورالعمل می توانند تا زمانی که منتظر درخواست خود هستند برای ورک پرمیت موقت از کارفرمای جدید خود درخواست دهند. برای درخواست ورک پرمیت موقت متقاضیان باید:
_ زمانی که درخواست خود را ارائه می دهند در کانادا با وضعیت اقامتی معتبر باقی بمانند.
_ می خواهند برای کارفرمای خود و در شغلی که در ورک پرمیت آنها مشخص شده کار کنند.
_ فرم وبسایت اداره مهاجرت کانادا را تکمیل کنند. 

این تمدید برای توریست هایی که با وجود محدودیت های سفر ناشی از کرونا می توانند به کانادا بیایند مناسب است. از ماه آگوست محدودیت های سفر کم شده است و مرزها برای شهروندان آمریکایی از تاریخ 16/6/1400 و برای همه مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند باز شده اند.

با وجود اینکه کانادا وضعیت بهتری نسبت به دیگر کشورها دارد اما تاثیرات اقتصادی و اجتماعی ناشی از کرونا وجود دارد. به همین علت کانادا تلاش زیادی برای تقویت نیروی کاری خود انجام می دهد و به افرادی که در این کشور هستند و مهاجران جدید کمک می کند تا به بهبود وضعیت اقتصادی و بازارهای کاری کانادا کمک کنند. 
براساس آخرین آمار بازار کاری کانادا در ماه ژوئن حدود 815.800 فرصت شغلی وجود داشت که این بالاترین فرصت شغلی از زمانی که آمارهای کانادا در اکتبر 2020 جمع آوری کرده است، می باشد و براساس گزارش اخیر RBC کمبود نیروی کار شاید وضعیت بدتری پیدا کند. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن