دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

بازدیدکنندگان : 5259 نفر 1402/04/26
دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا
دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا
شاید برای شما پیش آمده باشد که پس از ارسال پرونده ویزای توریستی کانادا و متحمل شدن زحمات فراوان و هزینه بسیار، نامه ریجکت پرونده خودتان را دریافت کرده اید.
علیرغم اینکه ممکن هست در نگاه اول پرونده شما بسیار قوی و متقاضی مناسبی برای ویزای توریستی کانادا باشید اما در نظر نگرفتن چند مورد بسیار مهم و گاها ساده میتواند پرونده شما را دچار اشکال نماید.
در ادامه آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت کانادا، بر اساس تجربه و بررسی های انجام شده طی چندین سال به چند مورد از دلایل اصلی رد شدن ویزاهای توریستی می پردازید.

 

5 دلیل مهم ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا به دلایل مختلفی ریجکت می شود.
یکی از مهم ترین دلایل برای ریجکت ویزای توریستی این است که شما به افسر مهاجرتی کانادا اعلام نمی کنید که در پایان اقامت خود کانادا را ترک می کنید. 
پذیرش یا ریجکت این ویزا به نظر افسر مهاجرتی بستگی دارد. به طور کلی علت ریجکت شدن ویزای کانادا این است که آفیسر قانع نمی‌شود که قصد شما از ماندن در کانادا موقت است و او بر این عقیده است که شما در پایان اقامت موقت خود کانادا را ترک نمی‌کنید. متقاضی باید ثابت کند که همه شرایط لازم برای ویزای توریستی را دارد. متقاضی می تواند از طریق راههای زیر نشان دهد که در پایان اعتبار ویزای توریستی کانادا را ترک می کند:
- ایجاد ارتباط با محل سکونت خود مثل اعضای خانواده، گروه های اجتماعی و ...
- اثبات تمکن مالی از طریق دارایی شخصی و وضعیت مالی در محل سکونت
- توضیحات لازم در مورد سفر به کانادا که شواهد آن قابل دسترسی باشد

 

رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا

بررسی و تصحیح موارد زیر توسط وکیل رسمی می تواند برای رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا شما مفید باشد. 
در اینجا به دلایل اصلی این اتفاق را بیان می کنیم:

1- تای توریستی و عدم ارتباط متقاضی با کشور خودش 

چه زمانی افسر مهاجرتی به قصد شما از ترک کانادا بعد از اتمام اعتبار ویزا شک می‌کند؟
اگر شما ارتباط مشخصی با کشور خود مثلا از طریق اعضای خانواده، شغل، سوابق و... نداشته باشید افسر مهاجرتی می تواند ویزای شما را ریجکت کند. متقاضیان باید مدارکی مثل نامه های تاییدیه شغلی، مدرک اقامت و مدارک وابستگی به کشور مبدا یعنی ایران را ارائه دهند. حال اگر شما مثلا در اروپا دانشجو هستید این اثبات متفاوت است.

 

2- هدف از سفر توریستی 

نمونه نامه هدف از سفر توریستی را در سایت قبلا توضیح دادیم. شما باید همه جزئیات لازم در مورد هدف از سفر خود را ارائه دهید و این به افسر مهاجرتی نشان می دهد که شما چرا می خواهید به کانادا سفر کنید. باید مشخص شود که متقاضی به چه دلیلی می خواهد به کانادا بیاید؟ آیا این یک سفر توریستی است و یا قصد مهاجرت به کانادا را دارد؟ اگر جزئیات دقیق ارائه نشود ویزای توریستی ریجکت می شود. اگر بازدید شما برای یک رویداد خاص مثلا شرکت در مراسم ازدواج است باید دعوتنامه، جزئیات مهمان ها و اسناد و مدارک لازم را ارائه دهید. ولی اگر قصد شرکت در سمینار را دارید باید بدانید تعداد زیادی برای آن اقدام می کنند و ممکن است آفیسر به همه تاییدیه ندهد.

 

3- عدم تمکن مالی برای سفر به کانادا

عدم تمکن مالی به افسر مهاجرتی نشان می دهد که شما توانایی تهیه هزینه بلیط رفت و برگشت، هزینه گردشگری، غذا، اقامت و درمان برای سفر به کانادا را ندارید و به همین دلیل ویزای شما ریجکت می شود. همچنین بدانید که سند خانه برای تمکن مالی کانادا خوب نیست.
اگر افسر مهاجرتی براساس دارایی شخصی و وضعیت مالی متقاعد نشود که پول کافی برای پرداخت هزینه سفر خود را دارید ویزای شما ریجکت می شود. اگر یکی از اعضای خانواده شما که مقیم دائم یا شهروند کانادا است برای شما دعوتنامه ارسال کند باید تمکن مالی کافی برای حمایت از شما را داشته باشد. همچنین این فرد نمیتواند در سال چند دعوتنامه بفرستد زیرا تمکن مالی کانادا وی اجازه نمی دهد. پس اگر شرکتی برای شما دعوتنامه پیشنهاد کرد احتمالا برای تعداد زیادی دعوتنامه فرستاده و بیشتر آنها ریجکت می گردند.

 

4- سابقه سفرهای خارجی

افرادی که قبلا برای ویزای توریستی کشور دیگری اقدام کرده و ریجکت شده اند یا با ویزای قبلی خود بیشتر از مدت تعیین شده در کانادا اقامت داشته اند، شاید ویزای توریستی آنها رد شود. 
ویزای افرادی که قبلا به خارج از کشور سفر نکرده اند یا خیلی کم سفر کرده اند احتمال زیادی در ریجکت شدن دارند زیرا این افراد نمی توانند الگوی مشخصی برای بازگشت به کشور خود در پایان اقامت را نشان دهند. 
طبق توصیه موسسه گنجی، اخذ ویزا و سفر به هر کشوری می تواند مناسب باشد زیرا هزینه های سفر شینگن بسیار زیاده شده.

 

5- ارائه اطلاعات نادرست و ریفیوز شدن ویزا کانادا

ارائه اطلاعات نادرست به صورت عمدی یا غیر عمد یکی از دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی است.  
اگر اطلاعات نادرست یا اشتباه را ارائه کنید ویزای شما ریجکت می شود. شما باید همه اطلاعات لازم را در پرونده وارد کنید و مطمئن شوید که فرم ها و مدارک مورد نیاز را ارائه داده اید ارائه مدارک به صورت کامل شرط موافقت با درخواست شماست. همچنین سوپیشینه خود را چک کنید. 
اگر هم با اطلاعات نادرست ویزای توریستی کانادا را گرفتید قطعا در هنگام گرفتن پی آر و پاسپورت کانادایی مشکل خواهید داشت.

 

درخواست مجدد ویزای توریستی کانادا

نتیجه گیری اینکه برای اقدام ویزای توریستی کانادا خودتان باید بسیار محتاط عمل کرده و کلیه جوانب امر را مدنظر قرار دهید تا خدای ناکرده با یک اشتباه فرصت را از دست ندهید.
همکاران ما در موسسه مهاجرتی گنجی زیر نظر وکیل رسمی مهاجرت دولت کانادا، آقای گنجی، آماده هستند با با تکیه بر تجربه بیش از 20 ساله خود در این زمینه همراه و یاریگر شما در این پروسه باشند.

 

تجربیات ویزای توریستی کانادا

در پایان به نکته ای بسیار مهم در پرونده های ارسالی به اداره مهاجرت کانادا اشاره می کنیم که باید با اهمیت بالا مورد توجه قرار دهید.
طبق قانون اداره مهاجرت کانادا برای هرگونه اقدامی برای هر نوع ویزا برای کانادا تنها دو راه وجود دارد:

  1. متقاضی شخصا اقدام کند
  2. وکیل متقاضی اقدام کند


یک اینکه خود شخص متقاضی راسا اقدام به ارسال پرونده خود نماید، حالت دوم اینکه شخص متقاضی برای ارسال پرونده خود از یک وکیل معتبر استفاده کند.

نکته اصلی دقیقا همینجاست، چرا که هر شخصی که قصد ارسال پرونده برای شخص دیگری را دارد طبق قانون می بایست از جانب دولت کانادا مجاز به انجام اینکار باشد. و تنها وکلای رسمی و مشاوران رسمی معرفی و تایید شده از جانب اداره مهاجرت کانادا اجازه این را دارند که پرونده شما را بررسی و از جانب شما ارسال کنند و به اصطلاح وکیل شما در پرونده باشند.
توجه یه این مساله از آنجایی مهم است که اگر شما پرونده تان را به شخص  یا آژانس یا موسسه ای که دارای مجوز از دولت کانادا نیست بسپارید، در صورت بروز هر گونه مشکل در پرونده تان نه تنها ممکن است به جریمه و محرومیت 5 ساله از ورود به کانادا محکوم شوید، بلکه هرگونه اشتباه و موردی در پرونده شما یافته شود خود شما مسئول مستقیم آن هستید و نمی توانید مسئولیت را به گردن شخصی یا آژانسی که پرونده شما را فرستاده بیندازید چراکه آن اشخاص اساسا و از ابتدا مجاز به انجام اینکار نبوده اند و عملا شما حق هرگونه پیگیری و دادخواهی در مورد خودتان را از خودتان سلب کرده اید و رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا بی معنا خواهد بود.

پس هنگام هر گونه اقدامی برای اداره مهاجرت کانادا اولین مسئولیت شما این هست که از مجاز بودن وکیل مهاجرتی خود نزد دولت کانادا و اداره مهاجرت این کشور اطمینان حاصل کنید.
برای بررسی مجوز و اعتبار وکیل مهاجرتی کانادا آقای گنجی کلیک کنید.

برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 11
مریم1402/08/13
درود بر شما
من پزشک متخصص و 47سال سن دارم دوبار ریحکتی کانادا توریستی 5سال قبل که دفاتر هواپیمایی اقدام کردن و یکبار هم تحصیلی که هر کدام هدف از سفر رو ملاک ریحکتی گفته بودند
من 4تا سفر سنگین و در یکسال اخیر مولتی6ماه اخیر اسپانیا و دو سفر به اروپا رو دارم تمکن مالی خوبی دارم
اگر اقدام به ویزای توریستی کانادا کنم آیا دوباره ریجکت خواهم شد ؟
شانس قبولی من چقدر است ؟
  • گنجی
  • 1402/08/17

شانسی ندارید، بهتر است برای ویزای موقت بیشتر از این اقدام نکنید (روند مناسب برای شما متصور نخواهد بود)

پیشنهاد ما برنامه های استانی و استارتاپ ویزا برای شما است که ابتدا باید رزومه و ریجکتی های قبلی(به دقت) بررسی شود.

حسین1402/07/10
سلام و عرض ادب .
جناب گنجی آیا شما این امکان رو دارید که برای من متن نامه هدف از سفر رو تهیه کنید ،در صورت تایید چقدر هزینه داره و چقدر زمان؟با تشکر
  • گنجی
  • 1402/07/10

موردی خیر 

طبق تجربه ریجکت می شود چون بقیه موارد پرونده تان را نمی توانیم نظارت داشته باشیم.

آیدا1402/06/04
سلام وقت بخیر
پرستار هستم متولد ۵۳ متاهل دارای فرزند دختر ۱۶ ساله بدون سفر شینگن بدون دعوتنامه فقط به دبی سفر کردم و همسرم دوبار به دبی و یک بار به ترکیه رفته همسرم ۴ سال قبل ویزای شینگن ایتالیا رو ریجکت شد و یک ماه قبل هم از طریق یه آژانس هواپیمایی برای فرانسه اقدام کرد باز ریجکت شد من یا ایشون چقدر شانس گرفتن ویزای ویزیتوری کانادا رو داریم من با این سن می‌تونم مدرک پرستاری رو ارزیابی کنم و اونجا به عنوان نرس کار کنم چطور میتونم جاب آفر پرستاری سالمند بگیرم
  • گنجی
  • 1402/06/06
شانس شما کم است
با سن شما امکان پیدا کردن کار نیز کم می باشد بهتر است در بخش کاریابی بالای سایت ما رشته پرستاری خود را جستجو کنید اگر کاری بود برای ان ابتدا رزومه بفرستید
کورش1402/05/27
درود جناب گنجی
پسرم ۲۷ ساله ست ، سفرهای غیر شینگن داشته مثل چین ، امارات ،سنگاپور ، بلغارستان مالزی و ترکیه
الان نیز ویزای یکساله بلغارستان را دارد . مهندسی صنایع خونده ، ولی تمایل به رشته ی آشپزی دارد .
چه روشی سریعتر است برای اینکه او را به کانادا بفرستیم به عنوان توریست و یا برای تحصیل آشپزی و یا بصورت کاندیشنال و ....؟
سپاسگزارم
  • گنجی
  • 1402/05/29
با دارا بودن آیلتس اکادمیک 6 برای ویزای دانشجویی اقدام کنند.
نازنین1402/05/07
با سلام و وقت بخیر خدمت شما
از شرایطی ک فرمودید ٤ مورد رو اوکیم تمکن مالی (سند خونه م مقدار هزینه تعیین شده)، تای وابستگی(چه کاری چه خانواده چون من و پسرم میریم و همسرم اینجاس غیر از پدر و مادر البته ک هستن)، هدف سفر و…
دعوت نامه هم از خاله ک سیتیزن کانادا هست میتونم داشته باشم
ایا این شرایط سابقه سفر ک متاسفانه ندارم رو پوشش نمیده؟
  • گنجی
  • 1402/05/07
خیر. سابقه سفر مهم است.
حامد1402/05/05
سلام و عرض ادب
بنده پسر عمرین در کانادا اقامت دارند و میخان واسه من و خانمم دعوت نامه ارسال کنند و در ضمن هیچ سفر در حوزه شینگن هم نداریم
ممنون میشم راهنمایی کنید
  • گنجی
  • 1402/05/07
شانس بدون سابقه سفر کم است.
معصومه1402/05/03
با سلام و وقت بخیر
اینجانب و همسرم برای بار دوم جهت اخذ ویزای توریستی مدارک خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال نموده ایم و دو فرم جدا گانه تاییدیه ویزا صادر شده است ولی مشکل اینجاست که هر دو فرم به اسم من و با UCI NO مشابه و APP NO متفاوت صادر شده است پاسپورتها و نامه ها را جهت پیکاپ ویزا به انکارا ارسال نمودیم ولی متاسفانه بیش از 4 ماه میباشد که طبق کد رهگیری پاسپورت من در مرحله collection مانده و پاسپورت همسرم در مرحله process میباشد خواهشمندم راهنمایی بفرمایید از چه راهی میتوانیم پیگیری نموده و مشکل را حل کنیم
با تشکر
  • گنجی
  • 1402/05/05
4ماه برای پیکاپ خیلی زیاد است لذا باید از سفارت پیگیر باشید.
پروین1402/05/03
باسلام یک پسر ۲۶ ساله دارم پدرو مادرو خواهر و برادرم سیتی زن شیپ کانادا هستند مادرم بیملرند وپدر و مادرم سنشان بالاست خواهرم‌پزشک و حقوق نسبتا خوبی دارد ایا پدرو مادرم میتوانند دعوتنامه برای پسرم جهت ویزای توریسی ارسال کنند یا خواهرم برای دیدار خانواده لطفا مرا راهنمایی کنید کدامیک ریسک کمتری داردممنونم لز پاسخگویی شما
  • گنجی
  • 1402/05/05
هر دو در یک سطح هستند. لذا با توجه به تمکن مالی، شغل و سابقه سفرپسرتان باید اقدام فرمایید.
فیروز1402/04/31
با سلام
ایا فرزند بنده که حدودا یک سال هست که با پسرش که دردبیرستان در تورنتو مشغول هست ومادر ایشان که اخیرا ویزای توریستیش تبدیل بویزای کار شده می توانند دعوتنامه برای پدر و مادر خود ارسال گنند و ایا اینکه اداره مهاجرت کانادا قبول میکنن؟ دو مین پرسش: برای اقدام بدرخواست ویزای توریستی 5 ساله از طریق وکیل رسمی شما برای هر نفر پدر و مادر هر دو به ترتیب بازنسشته دانشگاه شیراز و اموزش پرورش در شیراز دارای امکانات مالی و ملکی مورد قبول ودارای رکورد مسافرتهای خارجی متعدد به امریکا و اروپا و چین و کره جنوبی و کشورهای عربی میباشیم چه مبلغ هزینه به دلار کانادا یا امریکا و یا تومان بایستی پرداخت کنیم؟ در صورت ریجکتی مبلغ پرداختی هزینه چطور محاسبه میشود؟ ممنون از همکاری شما و با عرض پوزش
  • گنجی
  • 1402/05/01
اگر دارای شغل معتبر باشند می توانند دعوتنامه بفرستند.
برای هزینه ها با دفتر تهران تماس بگیرید 
شهین1402/04/31
سلام
هزینه گرفتن ویزای توریسیتی توسط موسسه شما چقدره و آیا در صورت ریجکتی هزینه عودت داده میشه
  • گنجی
  • 1402/05/01
ابتدا باید رزومه و سوابق ویزا و سفر و ... شما را داشته باشیم تا بتوانیم امکان اخذ ویزا را بسنجیم
ن1402/04/28
سلام خسته نباشید خواهر بنده اقامت کانادا رو دارند یکماه پیش برای خواهرم دعوتنامه دادند وایشان ویزا شدند الان میخوان برای من پسرم ‌همسرم دعوتنامه بدهند اول میخواستند برای من دعوتنامه بدن ولی من جراحی کرده بودم و امکان سفر نداشتم پدر ومادر ما فوت کردند در ضمن الان میتونن دوباره در جایگاه حالا پدر ومادر برای من دعوتنامه برای رفتن وملاقاتشون بدهند واینکه من از نظر شغلی خوب هستم یک ماشین وخانه به نام خودم هست به غیر از همسرم واینکه تمکن مالی هم دارم به نظرت شرایط ویزا شدن داریم چون من بخاطر جراحیم تنهایی نمی تونم مسافرت کنم پسرم هم تقریبا سیزده سالشون هست.
  • گنجی
  • 1402/04/29
امکان دریافت ویزا به سابقه سفر و تمکن مالی و شرایط شما و خانواده بستگی دارد
لذا دلیل جراحی و عدم سفر تنهایی کافی نیست.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن