بررسی سریع درخواست های ورک پرمیت کانادا

بازدیدکنندگان : 3900 نفر 1400/12/05
بررسی سریع درخواست های ورک پرمیت کانادا
بررسی سریع درخواست های ورک پرمیت کانادا

بررسی درخواست تمدید ویزای کار کانادا، تمدید ورک پرمیت ها و صدور ویزای کار در کانادا جزو مواردی است که دستور تسریع آن در بودجه 85 میلیون دلاری صادر شده. وزیر مهاجرت کانادا در ملاقات با انجمن شهروندی و مهاجرت کانادا IRCC گفت، درخواست های ورک پرمیت کانادا را به سرعت بررسی می کنیم. 

وزیر مهاجرت کانادا گفت، اداره مهاجرت کانادا بودجه 85 میلیون دلاری برای کاهش زمان بررسی پرونده ها من جمله، درخواست های ورک پرمت اختصاص داده است. وزیر مهاجرت کانادا قبلا گفته بود تا پایان سال 2022 زمان بررسی درخواست های زیر به حالت عادی برمی گردد:
  • ویزای کاری کانادا
  • مجوز تحصیل در کانادا
  • درخواست شهروندی کانادا
  • تمدید کارت اقامت دائم کانادا

مدت زمان جواب سفارت کانادا


وبسایت اداره مهاجرت کانادا نشان می دهد که درخواست های ورک پرمیت مهاجران از کشورهای مختلف در زمان استاندارد تعیین شده، بررسی نمی شود. اما اداره مهاجرت کانادا در حال بررسی تعداد زیادی از درخواست های ورک پرمیت است. در سال 2021 کانادا حدود 420.000 پرونده از مهاجران برنامه ویزای کار IMP و برنامه نیروی کار موقت کانادا بررسی و تایید کرد. در سال 2019 حدود 405.000 پرونده مهاجرتی تایید شد. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی کارفرمایان کانادایی می توانند کارگران خارجی را برای رفع کمبود نیروی کاری استخدام کنند. برنامه ویزای کار IMP برای کانادا منافع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی دارد. 
زمان استاندارد برای بررسی درخواست های ورک پرمیت از خارج کانادا 60 روز است اما مجوزهای کاری بین المللی برنامه تجربه کانادا در مدت 56 روز بررسی می شوند. زمان استاندارد برای بررسی ورک پرمیت در داخل کانادا 120 روز است. قبل از شیوع کرونا اداره مهاجرت کانادا حدود 87 درصد این زمان استاندارد را رعایت می کرد  اما تا 37 هفته نیز در حال حاضر طول کشیده است. هنوز اطلاعات رسمی در مورد اینکه اداره مهاجرت کانادا در سالهای 2020 و 2021 چه میزان از این استاندارد را رعایت کرده است منتشر نشده است. 

زمانی که بیماری کرونا در سال 2020 شیوع پیدا کرد اداره مهاجرت کانادا فعالیت های خود را متوقف کرد و این باعث تاخیر در بررسی پرونده ها شد. از اول ماه فوریه تا به حال اداره مهاجرت کانادا 85.000 درخواست مجوز کاری را دریافت کرده است. 
دستیار وزیر در جلسه انجمن IMP گفت، بودجه 85 میلیون دلاری برای بررسی پرونده های اقامت دائم کانادا کافی نیست اما با این بودجه اداره مهاجرت کانادا می تواند سیستم الکترونیکی برای پرونده های مهاجرتی و بررسی آنلاین برای این پرونده ها را گسترش دهد. وزیر مهاجرت کانادا گفت، پرونده های برنامه اسپانسرشیب همسر در زمان استاندارد یک ساله بررسی می شود. 
انجمن شهروندی و مهاجرت کانادا IRCC شامل گروهی از سیاستمداران کانادا و از احزاب سیاسی است که مطالعاتی را در زمینه مهاجرت به کانادا انجام می دهد و توصیه هایی را در مورد بهبود سیستم مهاجرتی کانادا ارائه می دهند. 
 

اهمیت بررسی سریع درخواست های ورک پرمیت کانادا


براساس گزارشات در ماه نوامبر، کانادا حدود 900.000 فرصت شغلی داشته است. مهاجرت راهی برای حمایت از بارازهای کاری کانادا است. 
کارفرمایان کانادایی به نیروهای با استعداد خارجی نیاز دارند و ورک پرمیت ها ورود به کانادا برای نیروهای کاری را آسان و سریع کرده است. مثلا برنامه استعدادهای بین المللی در مدت زمان استاندارد 10 روز بررسی می شود. این مراحل سریع برای کارفرمایان بخش فناوری است تا نیروی با استعداد را استخدام کنند. 

استان کبک فهرست مشاغلی که کارفرمایان برای آن مشاغل نیاز به انجام تبلیغات برای ارزیابی تاثیر بازار کار ندارند را ارائه می دهد. کارفرمایان هنوز باید ارزایابی تاثیر بازار کار را انجام دهند اما بدون نیاز به LMIA می توانند این کار را انجام دهند. 


ارزیابی تاثیر بازار کار برای استخدام بعضی از کارگران خارجی مورد نیاز است. ارزیابی تاثیر بازار کار برای نشان دادن این است که نیروی کار کانادایی برای انجام این کار وجود ندارد. کانادا ارزیابی تاثیر بازار کار را برای مشاغل تعیین شده برنامه استعدادهای جهانی و برنامه کبک به سرعت انجام می دهد. 
در سال 2021 یک چهارم از ورک پرمیت ها نیاز به ارزایابی تاثیر بازار کار داشتند. 75 درصد باقی مانده نیازی به ارزیابی تاثیر بازار کار نداشتند. 
 

تمدید ورک پرمیت بدون نیاز به خروج از کانادا


اگر کارگران قبل از انقضای ورک پرمیت خود برای تمدید وضعیت اقامت خود اقدام کنند تا زمانی که اداره مهاجرت کانادا در مورد درخواست آنها تصمیم گیری می کند می توانند در کانادا بمانند. کارگران می توانند با ورک پرمیت خود کار کنند در حالی که منتظر تمدید وضعیت خود هستند. افرادی که مجوز تحصیل یا ویزای توریستی دارند می توانند در زمان تمدید وضعیت خود در کانادا بمانند. 
اگر نیروی کاری برای اقامت دائم کانادا اقدام کند می تواند ویزای کاری آزاد را دریافت کند که از طریق این ویزا می توانند تازمانی که درخواست آنها در حال بررسی است در کانادا بمانند. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی


برای چه مشاغلی ورک پرمیت کانادا قابل انجام است


افزایش نرخ اشتغال و کاهش بیکاری همزمان با افزایش شغل های خالی بود.
براساس گزارشات آماری، کانادا در سه ماهه سوم سال 2021 حدود 912.600 فرصت شغلی داشت. 
این میزان فرصت شغلی در زمانی ایجاد شد که اقتصاد کانادا با کاهش محدودیت های بهداشتی روبه بهبود بود. بالا بودن مشاغل خالی به علت رشد اشتغال و کاهش بیکاری بود.
براساس اطلاعات آماری کانادا، 912.600 شغل خالی در سه ماهه سوم سال 2021 وجود داشت یعنی حدود 62.1 درصد از سه ماهه سوم 2019 بیشتر بوده است. دراستانهای زیر بیشترین افزایش نرخ اشتغال گزارش شده است:
  • ساسکاچوان
  • کبک
  • انتاریو 

بین سه ماهه سوم سال 2019 تا سه ماهه سوم سال 2021 مشاغل خالی در 18 بخش از 20 بخش بزرگ صنعتی افزایش پیدا کرد. 68 درصد از این افزایش در پنج بخش بود: 
  • خرید و فروش املاک، مسکن 
  • خدمات غذایی
  • مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی
  • ساخت و ساز
  • خرده فروشی
  • تولید

بخش های مراقبت بهداشتی و کمک های اجتماعی با کمبود نیروی کاری روبه رو هستند. در سه ماهه سوم سال 2021 حدود 118.200 شغل خالی وجود داشت و سطح حقوق و دستمزد به سطح قبل از کرونا رسید که این نشان میدهد به علت کمبود نیروی کار با مشکلاتی روبه رو بوده است. قبل از کرونا به علت پیری جمعیت کانادا، کمبود نیروی کار وجود داشت. کمک پرستار و کارکنان بیمارستان کد ناک 24100 و پرستاران و پرستاران روانپزشکی کد ناک 22800 بیشترین جای خالی را در سه ماهه سوم سال 2021 داشتند. 
25 درصد از مشاغل خالی در دوسال گذشته مربوط به بخش مسکن و خدمات غذایی بود. براساس آمار کانادا سطح بالای مشاغل خالی به علت مشکلات مربوط به بازگشایی مشاغل در تابستان بود و این بخش در تابستان تقاضای زیادی برای نیروی کار را خواهد داشت. برای ورود به بازار کار کانادا باید نکات زیادی را رعایت کنید.

یکی از راههایی که کارفرمایان می توانند به وسیله آن فرصت های شغلی را مدیریت کنند پیشنهاد دستمزد بالاتر است. آمار کانادا توضیح می دهد که کمبود نیروی کار باعث افزایش دستمزد شده و همین موضوع بی سابقه ترین فرصت های شغلی خالی را به وجود آورده است. بین سه ماهه سوم سال 2019 و سه ماهه سوم سال 2021 شاخص قیمت مصرف کننده که برای اندازه گیری تورم در کانادا استفاده می شود حدود 4.3 درصد افزایش پیدا کرده است. اطلاعات مربوط به دستمزد در 155 شغل از 373 شغل نشان می دهد که رشد دستمزد از رشد شاخص قیمت مصرف کننده بیشتر شد. بیشترین افزایش در مشاغل خالی در مشاغلی مثل دستیاران و کارگران ساختمانی، آشپزها، خرده فروشان، پرستاران و کارکنان بیمارستان بود. متوسط دستمزد پیشنهادی برای این مشاغل 9.7 درصد و متوسط دستمزد ساعتی برای همه کارکنان در این مشاغل 8.4 درصد افزایش پیدا کرد. دولت نیز کمک های مالی زیادی را به مردم داشت.

آمار کانادا این گزارشات را با توجه به اینکه شرایط بازار کاری کانادا در سه ماهه سوم سال 2021 بهبود پیدا کرده است را به پایان رساند. مثلا نرخ بیکاری به 6.0 درصد رسید که 0.3 درصد نسبت به سطح قبل از کرونا یعنی فوریه 2020 که حدود 5.7 درصد بود بیشتر شد. 
در حال حاضر موارد ابتلا به کرونا در کانادا بیشتر شده و نوع اومیکرون شیوع بیشتری پیدا کرده است. این موضوع باعث افزایش اقدامات بهداشت عمومی شده که بر نرخ اشتغال کانادا تاثیر می گذارد.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 4
پریس1401/03/02
باسلام
همسرم با ویزای تحصیلی به تازگی وارد خاک کانادا شدن و استادی ایشون فعال هست و 1ماه و 27 روز از انگشت نگاری من میگذره بابت درخواست ویزای ورک پرمیت به عنوان همراه دنشجو..آیا احتمال ریجکتی بعد از گذشت این بازه زمانی بازهم هست؟ یا ریجکتی حداکثر تا 7 روز اول اعلام میشه
؟ چقد زمان میبره تا پاس ریکویست من اعلام گردد؟
تشکر
  • گنجی
  • 1401/03/05
خیر به 7 روز ربطی ندارد
زمان را در پروفایل تان در وب سایت خود یا وکیل تان دقیق بررسی کنید
طاها سس1401/02/15
اگر ویزای کار کانادا را بگیریم اقامت ما تضمینی است
یک شرکت به من در زمینه آشپزی و نجاری جاب آفر پیشنهاد کرده ولی رقم زیادی است
من 43 و ارشد کامپیوتر و ایلتس 5 و همسرم 40 و ارشد علوم آزمایشگاهی بدون زبان
  • گنجی
  • 1401/02/28
چه ارتباط منطقی بین تحصیلات کامپیوتر شما و آشپزی و نجاری است
آفیسرها شک می کنند 
در ضمن با سن 43 سال که بعدا هم یکسال در کانادا باید کار کنید و 44 می شوید از چه طریق می خواهید اقامت بگیرید؟آیا ایلتس عالی می توانید کسب کنید؟
مهدی1400/11/27
من میخواستم بپرسم من برای راه اندازی یک باشگاه ورزشی در تورنتو چه‌کاری باید انجام‌بدهم‌ و مجوز های لازم را از کجا باید تهیه کنم متشکر میشم جواب بدین
  • گنجی
  • 1400/12/08

موارد زیر را برای راه اندازی باشگاه ورزشی در انتاریو کانادا باید رعایت کنید:
- نوع باشگاه ورزشی مورد نظر را نسبت جامعه هدف در منطقه خود مشخص کنید مثلا باشگاه TRX یا بادی بیلدینگ یا فیت نس یا ...
- هزینه ها را نسبت به درآمد و رقبا بسنجید . درامد یک باشگاه حداقل 20 و حداکثر 80هزار دلار است
- باشگاه های دیگر تورنتو را بررسی کنید

- محل باشگاه را در یک منطقه شلوغ انتخاب کنید معمولا مرکز شهر یا کنار فروشگاه های بزرگ

- از تکنولوژی روز دنیابرای متفاوت بودن باشگاه خود بهره ببرید. مثلا اپلیکیشن رایگان ورزشی برای اعضا جهت بررسی کالری مصرف شده به نسبت غذای دریافت شده

در کل باید اقامت خود را مشخص کنید سپس بیزینس پلن بنویسید.

میلاد1400/11/27
شرایط جاب آفر برای کانادا لطف کنید بفرمایید
  • گنجی
  • 1400/12/07
بستگی به موارد زیر دارد:
- سن
- رشته تحصیلی
-  سابقه کار
- سابقه ویزا
- نمره زبان 

اگر این موارد را به صورت رزومه CV برای ما ارسال کنید می توانیم برای پیشنهاد شغلی در کانادا شما را بررسی کنیم.
اینجا را هم بخوانید در مورد نحوه اقدام برای جاب آفر کانادا است:
 

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن