بیشترین فرصت شغلی برای خدمات غذایی و کارکنان درمان در کانادا

بازدیدکنندگان : 1703 نفر 1400/05/20
بیشترین فرصت شغلی برای خدمات غذایی و کارکنان درمان در کانادا
بیشترین فرصت شغلی برای خدمات غذایی و کارکنان درمان در کانادا

براساس آمارهای منتشر شده فرصت های شغلی در بخشهای مراقبت بهداشتی و خدمات غذایی در کانادا بسیار زیاد است. با افزایش اقدامات بهداشت عمومی در ماه می، تعداد زیادی از کارفرمایان در بخشهای بهداشتی و خدمات غذایی در جستجوی نیروی کار بودند و بیشترین فرصت های شغلی مربوط به بخشهای بهداشتی بود.

کارفرمایان کانادایی در ماه می برای 671.100 نیروی کار را استخدام کردند. برای هفتمین ماه بیشترین فرصت های شغلی مربوط به بخشهای بهداشتی بود. در ماه می 107.300 فرصت شغلی در بخشهای بهداشتی وجود داشت که تقریبا یک ششم از کل مشاغل خالی مانده است. در بخش های خدمات غذایی و بهداشتی 78.000 فرصت شغلی وجود داشت، و در بخش خرده فروش ها 73.800 فرصت شغلی وجود داشت. 
تعداد فرصت های شغلی خالی براساس موقعیت های شغلی باز تخمین زده می شود. تفاوت در نرخ موقعیت های خالی، به تعداد موقعیت های خالی نسبت به کل موقعیت ها است. 
مثلا براساس گزارش حقوق و دستمزد کبک و آمار اشتغال خالص کانادا، در ماه می بالاترین نرخ خالی در مشاغل در بین همه استانها حدود 5.1 درصد در کبک بود. بریتیش کلمبیا حدود 5 درصد، و نیوبرانزویک حدود 4.9 درصد بود. نیوفاندلند و لابرادور کمترین میزان نرخ خالی شغل یعنی 2.8 درصد را داشت. 
نرخ خالی شغل در بخشهای خدمات اقامتی و غذایی 7.8 درصد بود. این نرخ بالا نشان دهنده استخدام فصلی و مسائل مربوط به استخدام است  که معمولا در تابستان بیشتر است.
رستوران ها تعطیل شدند و کارمندان مجبور بودند که کمک های اجتماعی را دریافت کنند، کارفرماها گزارش دادند که برای تماس برای برگشت کارکنان با مشکلات رو به رو هستند. CBC گزارش می دهد که افراد نوع شغل پیشنهادی و شیوه زندگی خود را بررسی می کنند و در زمان شیوع کرونا نگران سلامتی خود هستند. کمبود دانشجویان بین المللی که در این بخشها کار می کردند نقش مهمی در این نرخ های خالی دارند.
محدودیت ها در ماه ژوئن کم شد. براساس نظرسنجی نیروی کار اشتغال در بخش خدمات غذایی و اقامتی از ماه می تا ماه ژوئن 12 درصد افزایش پیدا کرد. اشتغال در اینجا به معنی تعداد افرادی است که کار می کنند. نرخ های خالی شغل برای ماه ژوئن هنوز در دسترس نیست. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

مهاجران باید کمبود نیروی کار کانادا را رفع کنند


براساس گزارش  RBC ، با افزایش میزان بازنشستگی و ترک مشاغل، کانادا باید توجه بیشتری بر روی مهاجرت داشته باشد تا دچار کمبود نیرو نشود.
اندرو آگوپسوویچ اقتصاد دان گفت، در زمان کرونا تعداد بازنشسته ها و افرادی که به علت نارضایتی شغل خود را ترک کردند بسیار کم شد. در حال حاضر وضعیت اقتصادی در حال بهبود است و تعداد کسانی که شغل خود را ترک می کنند به سطح قبل از کرونا برگشته است. بازنشستگانی که در انجام مراحل بازنشستگی آنها به علت کرونا تاخیر وجود داشته می توانند در نیمه دوم سال 2021 کارهای مربوط به آن را انجام دهند. این عوامل باعث افزایش کمبود نیروی کار در پاییز و زمستان می شوند. 
براساس گزارشات RBC کانادا به مهاجرت و منابع دیگر برای رفع کمبود نیروی کار نیاز دارد. 
با وجود رکود شکنی در زمینه مهاجرت، کانادا در چند ماه اول سال با سرعت بسیار پایینی مهاجران را پذیرفت. میزان پذیرش مهاجران در ماه ژوئن افزایش پیدا کرد و کانادا 35.000 مهاجر برای اقامت دائم را پذیرفت. آمارهای ماه جولای هنوز منتشر نشده، اما بازگشایی مرزهای کانادا برای افرادی که اقامت دائم تایید شده دارند باعث افزایش ورود مهاجران به کانادا می شود.
هدف دولت فدرال کانادا پذیرش 401.000 مهاجر در سال 2021 است، اما کانادا برای رسیدن به این هدف باید ماهانه 43.000 مهاجر جدید را از ماه جولای بپذیرد.

شروع دوباره مهاجرت به کانادا از ماه می 2021


کانادا در ماه می 17000 مهاجر جدید را پذیرفت، که این یکی از کمترین میزان پذیرش مهاجران در زمان شیوع کرونا بود.
براساس اطلاعات اداره مهاجرت کانادا، بعد از شروع بسیار قوی برای پذیرش مهاجران در ابتدای سال 2021،  مهاجرت مهاجران برای چهارمین ماه کند شده است.
کانادا بعد از پذیرش 24.680 مهاجر جدید در ماه ژانویه، در ماه فوریه 23.395، در ماه مارس 22.425 و در ماه آوریل 21.155 مهاجر را پذیرفت. کانادا در پنج ماه اول سال 2021 فقط کمی بیشتر از 108.000 مهاجر را پذیرفت. برای رسیدن به اهداف مهاجرتی 2021_ 2023 این میزان پذیرش مهاجران خیلی کم است.
کانادا به دنبال پذیرش سالانه 401.000 مهاجر جدید در سال 2021 است. این یکی از هدفهای بزرگ مهاجرتی کانادا است چون این کشور به دنبال پذیرش مهاجران جدید برای رشد اقتصاد خود بعد از شیوع کرونا است.
هدف کانادا در سال 2020 پذیرش 341.000 مهاجر جدید بود، که به علت شیوع کرونا، محدودیت های سفر و اختلالات مربوط به ویروس کرونا از ماه مارس 2020، فقط 184.000 مهاجر را پذیرفت.
افراد به علتهای از جمله تحصیل با کیفیت بالا، مراقبت های بهداشتی رایگان و کیفیت بالای زندگی در کانادا، برای مهاجرت کانادا را انتخاب می کنند. بیشتر از 100 روش مختلف برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. برنامه اکسپرس اینتری بهترین مسیر برای مهاجرت نیروی کار ماهر به کانادا است. شما باید واجد شرایط برنامه نیروی کار ماهر فدرال یا کلاس تجربه کار کانادایی باشید تا بتوانید از طریق برنامه اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. دومین برنامه مهاجرتی برای نیروی کار ماهر، برنامه مهاجرت استانی است، استانها از طریق برنامه های مهاجرت استانی مهاجران مورد نیاز بازار کاری خود را انتخاب می کنند. سومین برنامه مهاجرتی، برنامه مهاجرت به کبک است مثل برنامه نیروی کار ماهر کبک و کلاس تجربه کبک
قبل از شیوع کرونا، کانادا ماهانه 25.000 تا 35.000 مهاجر برای اقامت دائم را می پذیرفت. با ورود مهاجران در شرایط آب و هوایی خوب و شروع سال تحصیلی و تجاری در ماه سپتامبر، سطح مهاجرت در بهار و تابستان افزایش پیدا می کند.
مهاجرت به کانادا خیلی کم شد و در ماه آوریل 2020 فقط 4100 مهاجر پذیرفته شدند و در سال گذشته کمتر از 20.000 مهاجر ماهانه پذیرفته می شدند.
با وجود سرعت کم  پذیرش مهاجران، به دلایل مختلف مهاجرت به کانادا در نیمه دوم سال 2021 به سطح قبل برمی گردد.

کسانی که تاییدیه اقامت دائم را دارند می توانند با کاهش محدودیت های سفر در تاریخ 21 ژوئن، به کانادا مهاجرت کنند.


اداره مهاجرت کانادا گفت، 23.000 نفر از کسانی که تاییدیه اقامت دائم دارند می توانند با کاهش محدودیت ها به کانادا سفر کنند. افرادی که در ماههای آینده برای اقامت دائم در خارج از کشور تایید شده اند، می توانند در سال 2021 به کانادا مهاجرت کنند.
اداره مهاجرت کانادا بر روی اقامت دائم مهاجرانی که در حال حاضر در کانادا هستند و از طریق برنامه های اکسپرس اینتری، مهاجرت استانی برای مهاجرت اقدام کرده اند تمرکز کرده است. قرعه کشی اکسپرس اینتری برای مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی  انجام می شود. اداره مهاجرت کانادا 93.842 مهاجر را دعوت کرد تا برای اقامت دائم در سال 2021 اقدام کنند، که این تعداد دو برابر مهاجرانی است که در سال 2020 پذیرفته شدند. اداره مهاجرت کانادا برنامه اقامتی جدید برای حداکثر 90.000 فارغ التحصیل بین المللی و نیروی کار ضروری را معرفی کرده است. اداره مهاجرت گفت، تا پایان امسال حدود 40.000 مورد از این پرونده ها را بررسی می کند.

برنامه مهاجرت استانی دومین راه اصلی مهاجرت به کانادا برای نیروی کار ماهر بعد از برنامه اکسپرس اینتری است

این برنامه در سال 1998 ایجاد شد. از طریق برنامه مهاجرت استانی همه استانهای کانادا می توانند مهاجرانی که مایل به مهاجرت بوده و مناسب بازار کار هستند را انتخاب می کنند. قبل از ایجاد برنامه مهاجرت استانی بیشتر مهاجران در استانهای انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا ساکن شدند. 
اداره مهاجرت کانادا برنامه کلاس تجربه کار کانادایی را درسال 2008 ایجاد کرد تا به نیروی کار ماهر خارجی و فارغ التحصیلان بین المللی اقامت دائم را ارائه دهد. کلاس تجربه کار کانادایی را دولت های فدرال و استانی برای کارگران موقت خارجی و دانشجویان بین المللی ایجاد کرده و اگر این مهاجران ماهر که در بازار کاری کانادا وارد می شوند قبلا در این کشور زندگی کرده باشند منافع بسیار زیادی برای کانادا دارند.
در تاریخ 14 آوریل 2021 اداره مهاجرت کانادا برنامه های مهاجرتی جدید را برای اقامت دائم 90.000 نیروی کار ضروری، دانشجویان بین المللی و فرانسوی زبانها معرفی کرد. این برنامه ها برای نیروی کاری موقت و فارغ التحصیلان بین المللی است که قبلا در کانادا زندگی می کردند و مهارت و تجربه کاری لازم برای مبازره با کرونا و بهبود شرایط اقتصادی را دارند. مهاجران باید پرونده های خود را بین 6 می 2021 و 5 نوامبر 2021 باید ارسال کنند، اما اگر سهمیه پذیرش 90.000 مهاجر پر شود، دولت کانادا دیگر هیچ پرونده ای را نمی پذیرد.
ماه می 2021 کانادا کمترین میزان از مهاجران را پذیرفت، اما از اوایل ماه ژوئن بهتر می شود، از ابتدای ماه جولای افرادی که تاییدیه اقامت دائم دارند می توانند وارد کانادا شوند و این روند بهتر می شود. با توجه به اینکه اداره مهاجرت کانادا پرونده های مهاجرتی برای اقامت دائم را در حدود شش ماه بررسی می کند، پس باید تعداد بیشتر از مهاجران کانادایی که اقامت دائم را در نیمه دوم سال دریافت می کنند وجود داشته باشند.

telegram_Canada_Ganji
 
 
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 5
ن و1400/06/11
36 ساله هستم. کارشناسی ارشد علوم و صنایع غذایی دارم و 10 سال هم سابقه کار. چه مسیری برای من جهت مهاجرت امکانپذیر است؟
  • گنجی
  • 1400/06/11
با دانش زبان عالی برای ویزای کار و نیروی متخصص و با زبان متوسط برای استارت اپ و سرمایه گذاری.
رزومه تان مهم است لذاCV بفرستید
سید عنایت1400/05/30
من ازدل وجان کانادا را دوست دارم
  • گنجی
  • 1400/06/11
با دانش زبان عالی برای ویزای کار و نیروی متخصص و با زبان متوسط برای استارت اپ و سرمایه گذاری.
رزومه تان مهم است لذاCV بفرستید
خلیل الله1400/05/30
تشکر از خدمات با ارزش تان
  • گنجی
  • 1400/05/30
شاد باشید
فرشته ن.1400/05/30
پرستارم البته دانشجوی ترم ۷ ک ۲۲سالمه چطور میتونم پس از گذراندن یک ترم باقی مانده ویزای شغلی بگیرم
  • گنجی
  • 1400/05/30

الان برای ویزای دانشجویی با ایلتس اکادمیک 6 و تمکن مالی برای هزینه دانشگاه برابر 20هزار دلار در سال می توانید.

دانشگاه های مونترال خوبند.

فریبا ف1400/05/02
پرستارم.20سال سابقه.ارشد آموزش.سوپروایزر آموزشم.دیپلم نان وآشپزی دارم وخونگی کارمیکنم.49سالمه
آیا شانسی جهت مهاجرت به کانادا دارم
  • گنجی
  • 1400/05/02
امتیاز سن را از دست داده اید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن