اقامت دائم بعد از تحصیل

بازدیدکنندگان : 276 نفر 1403/04/20
اقامت دائم بعد از تحصیل
اقامت دائم بعد از تحصیل
آیا همه دانشجویان خارجی در کانادا می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند؟

 

آیا میتوان ویزای تحصیلی را به اقامت دائم کانادا تبدیل کرد؟

کانادا برنامه های متعددی برای کار و اقامت دائم فارغ التحصیلان خارجی دارد اما این بسیار دور از ذهن است که اولویت های مهاجرتی کانادا را در نظر نگیریم. 
امسال تغییرات زیادی برای دانشجویان خارجی در کانادا ایجاد شده است و چشم انداز تحصیلی آنها را در کانادا تغییر داده است. 
این تغییرات به مهاجرت دانشجویان خارجی و فارغ التحصیلان خارجی کمک می کند اما اقامت دائم آنها تضمین نمی شود. 
 

چرا اقامت دائم کانادا برای دانشجویان خارجی تضمین نمی شود؟

می دانستید چرا دانشجویان خارجی که از یک موسسه آموزشی تعیین شده در کانادا فارغ التحصیل می شوند موانع زیادی برای دریافت اقامت دائم کانادا دارند؟

اولا فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا باید برای واجد شرایط بودن حتما تجربه کاری کانادایی داشته باشند، این دانشجویان از طریق ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی PGWP می توانند برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کنند. ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی معمولا براساس مدت تحصیل یک دانشجو صادر می شود. 

بعد از واجد شرایط بودن، فارغ التحصیلانی که می خواهند به صورت دائم در کانادا بمانند باید از طریق یک برنامه اقامت دائم کانادا اقدام کنند. بیشتر فارغ التحصیلان خارجی برای برنامه کلاس تجربه کار کانادایی در سیستم اکسپرس اینتری اقدام می کنند که این برنامه برای افرادی است که تحصیلات و تجربه کاری کانادایی دارند. فارغ التحصیلان شاید واجد شرایط برنامه مهاجرت استانی در استان یا منطقه محل اقامت خود باشند. بعضی از برنامه های مهاجرت استانی، فارغ التحصیلان خارجی را بعد از فارغ التحصیلی مورد هدف قرار می دهند. 

دانشجویان برای دریافت اقامت دائم باید زمان زیادی منتظر بمانند و در حال حاضر کانادا سیستم اولویت بندی براساس بازار کار و نیازهای جمعیتی دارد. مثلا سیستم اکسپرس اینتری اخیرا براساس دسته بندی های جدید مهاجران را انتخاب می کند. متقاضیانی که تسلط به زبان فرانسه دارند و یا تجربه حرفه ای در یکی از این پنج دسته دارند برای اقامت دائم انتخاب می شوند. سیستم مهاجرتی کانادا مهاجرانی که برای این دسته بندی ها مناسب هستند را به جای افرادی که امتیاز بالایی دارند انتخاب می کند. با این دسته بندی جدید، افرادی که تجربه حرفه ای، ویژگی های جمعیت شناسی و حتی خانواده در استان و منطقه خود دارند می توانند نسبت به افرادی که امتیاز بالایی دارند در اولویت قرار بگیرند. 

این دسته بندی های جدید می توانند به عنوان یک مانع برای دانشجویان خارجی باشند که می خواهند اقامت دائم کانادا را بدست آورند. بیشتر دانشجویان خارجی به مدت اعتبار ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی اهمیت می دهند. اگر یک فارغ التحصیل در مدت اعتبار ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی خود، اقامت دائم را دریافت نکرد و نتوانست وضعیت اقامت موقت جدید را کسب کند باید از کانادا خارج شود. این یک مانع برای دانشجویان خارجی است که می خواهند در کانادا بمانند اما در صورتی که معیارهای لازم برای برنامه خود را داشته باشند پروفایل اکسپرس اینتری آنها معتبر می ماند. 

 

در چه شرایطی دانشجویان خارجی می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند؟

فارغ التحصیلان خارجی از یک موسسه معتبر در کانادا، شرایط مناسبی برای دریافت اقامت دائم کانادا دارند. یکی از بهترین کارهایی که دانشجویان خارجی می توانند برای واجد شرایط شدن انجام بدهند کسب تجربه حرفه ای مورد تقاضا و یا افزایش توانایی زبان است. 
مثلا در دسته بندی جدید اکسپرس اینتری متقاضیانی که شرایط زیر را داشته باشند نسبت به متقاضیانی که امتیاز بالایی دارند در اولویت قرار می گیرند:
  • متخصصان پزشکی
  • متخصصان حمل و نقل
  • متخصصان کشاورزی و مواد غذایی
  • متخصصان علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات STEM 
  • افرادی که براساس معیار زبان کانادایی CLB نمره 7 در زبان فرانسه دارند. 

فارغ التحصیلان خارجی که می خواهند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند اگر این شرایط ذکر شده را داشته باشند می توانند شانس خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا افزایش بدهند. 
فارغ التحصیلان خارجی می توانند واجد شرایط بودن خود را در سیستم فدرال و برنامه های مهاجرت استانی بررسی کنند مثلا برنامه تجربه کبک. برنامه هایی وجود دارد که فارغ التحصیلان خارجی را در استانهای مختلف مورد هدف قرار می دهد:

آلبرتا
  1. برنامه کارآفرینان فارغ التحصیل
  2. برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی 
  3. برنامه فرصت آلبرتا

بریتیش کلمبیا
  1. برنامه فارغ التحصیلان خارجی
  2. برنامه بعد از فارغ التحصیلی

منیتوبا
  1. برنامه تجربه کاری منیتوبا
  2. برنامه استخدام مستقیم کارفرما
  3. برنامه آموزش بین المللی
  4. برنامه کارآموزی فارغ التحصیلان

نیوفاندلند و لابرادور
  1. برنامه فارغ التحصیلان خارجی
  2. برنامه کارآفرینان خارجی

نوااسکوشیا
  1. برنامه تقاضای فارغ التحصیلان خارجی
  2. برنامه کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی

انتاریو
  1. گروه سرمایه انسانی
  2. برنامه کارشناسی ارشد یا دکتری
  3. برنامه پیشنهاد شغلی کارفرما

ساسکاچوان
  1. برنامه تجربه ساسکاچوان، زیر مجموعه دانشجویی
  2. برنامه کارآفرینان فارغ التحصیل خارجی
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

چرا نرخ قبولی ویزای توریستی کانادا کم شده؟

  • تغییر سیاست دولت کانادا برای کاهش ویزای موقت
  • واجد شرایط نبودن متقاضیان ویزای مولتیپل کانادا
  • کمبود کار و گرانی مسکن ناشی از ورود با ویزای موقت
شرکت کنندگان : تن