پالیسی جدید کانادا برای ایرانیان

بازدیدکنندگان : 3935 نفر 1402/05/18
پالیسی جدید کانادا برای ایرانیان
پالیسی جدید کانادا برای ایرانیان
چرا کانادا به ایرانیان با ویزای توریستی، ورک پرمیت می دهد؟

پاسخ این است که کانادا 0.6%- هنوز از برنامه جمعیتی عقب است!

کانادا برای رفع کمبود نیروی کاری باید تا سال 2040 سالانه حدود 2.2 درصد جمعیت خود را افزایش دهد. جمعیت کانادا در سال 2022 با پذیرش حدود 256.000 نفر برای اقامت دائم و صدور 756.000 ورک پرمیت افزایش پیدا کرد که این نشان دهنده رشد جمعیت تا حدود 1.6 درصد است!

 

پذیرش مهاجر جدید کانادا چه میزان باید باشد؟

سطوح مهاجرتی کانادا در حال افزایش است و کانادا حدود 1.5 میلیون نفر را بین سالهای 2023 تا 2025 می پذیرد، ظرفیت مهاجرتی کانادا برای پذیرش مهاجران چقدر باید باشد؟
در این متن به بررسی اهداف جمعیتی، اقتصادی کانادا و حمایت های دولت فدرال می پردازیم.

 

آیا کار در کانادا برای ایرانیان وجود دارد؟

بله، ولی آیا هر کاری مناسب است، در ادامه متن پاسخ خواهیم داد.
یکی از اهداف اصلی سیستم مهاجرتی کانادا رفع کمبود نیروی کاری از طریق مهاجرت است زیرا بیشتر جمعیت کانادا پیر و سالخورده هستند. از نظر تاریخی رابطه مثبتی بین شرایط اقتصادی کانادا و افراد دارای ویزای موقت مانند دارندگان ورک پرمیت و مهاجران تازه واردی که اقامت دائم کانادا را دریافت کرده اند، وجود دارد. 
گزارشات اخیر Desjardins نشان دهنده افزایش تعداد مهاجران تازه وارد است که این مهاجران شکاف های اقتصادی را از بین می برند. نرخ پایین بیکاری در کانادا نشان می دهد که در آینده مهاجران زیادی برای رشد و توسعه اقتصادی در کانادا نیاز خواهد بود. 
با توجه به تلاش دولت کانادا برای افزایش پذیرش مهاجر در سالهای اخیر، نرخ بیکاری همچنان تا حدود 5 درصد ثابت باقی مانده است. نرخ مشاغل خالی بیشتر از نرخ بیکاری در کانادا است. در حالی که دولت کانادا به دنبال افزایش مهاجرت است اما مشاغل خالی زیادی در کانادا وجود دارد. تعداد زیادی از نیروهای کاری موقت خارجی برای کار به کانادا می آیند تا نیازهای بازار کاری کانادا را رفع کنند. با توجه به مشاغل خالی و ناتوانی کانادا برای پر کردن این مشاغل، افزایش مهاجرت از نظر اقتصادی قابل توجیه است. 
مهاجرت نیروهای کاری از طریق برنامه های مهاجرت اسکیل ورکر تاثیرات بلند مدتی بر روی اقتصاد کانادا می گذارد. جذب و حفظ افراد تازه وارد باعث افزایش تولید ناخالص داخلی و تولید ناخالص سرانه می شود، زیرا مهاجران تازه وارد نسبت به افرادی که در کانادا به دنیا آمده اند راحت تر استخدام شده و جوان تر هستند و می توانند ساعات کاری بیشتری کار کنند. کار در کانادا برای ایرانیان وجود دارد و تعداد زیادی با تبدیل ویزای توریستی به ورک پرمیت توانسته اند مجوز کار یک تا سه ساله را بدست آورند، اما همانطور که در کانال تلگرام موسسه گنجی ذکر کردیم اگر بخواهید بعدا اقامت دائم کانادا را بدست آورید باید کد شغلی مناسب داشته باشید و از سن خود امتیاز کافی کسب کنید بالطبع با سن بالای 40 سال شانس اقامت قطعی نیست. از نظر آقای گنجی وکیل مهاجرت در سال 2022 افزایش مهاجران باعث افزایش جمعیت جوان 15 تا 64 سال در کانادا شد و از نظر اقتصادی این افزایس به رفع نیازهای بازار کار کانادا کمک کرد لذا دولت همین اهداف تا رسیدن به 2.2 درصد رشد جمعیت ادامه می دهد.

 

حقوق بازنشستگی بعد از مهاجرت

جمعیت سالخورده کانادا فشار زیادی بر روی سیستم درمان و بازنشستگی کانادا وارد می کند، زیرا هزینه های پزشکی با افزایش سن افزایش پیدا می کند و قانونا سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا باید همه این هزینه ها را بپردازد. 
در استانهای کوچکتر کانادا که اقتصاد کوچکتری دارند با توجه به جمعیت سالخورده و مهاجرت کمتر برای رفع نیازهای بازار کار، مشکلات اقتصادی بیشتر است. براساس گزارش مالی نوشته شده توسط افسر بودجه پارلمانی کانادا، هزینه های بهداشتی دولت در سالهای 2020 تا 2040 دو برابر می شود و در نهایت به 10.000 دلار در سال می رسد. 
گزارشات Desjardins این سوال را مطرح می کند که چه سطحی از مهاجرت می تواند به رشد اقتصادی کانادا و کاهش هزینه های جمعیت سالخورده کمک کند. براساس گزارشات Desjardins ،کانادا برای رفع کمبود نیروی کاری باید تا سال 2040 سالانه حدود 2.2 درصد جمعیت خود را افزایش دهد. جمعیت کانادا در سال 2022 با پذیرش حدود 256.000 نفر برای اقامت دائم و صدور 756.000 ورک پرمیت افزایش پیدا کرد که این نشان دهنده رشد جمعیت تا حدود 1.6 درصد است. 
اگر دولت کانادا بخواهد نسبت جمعیت سالخورده و نیروی کاری در سالهای 1990 تا 2015 را در نظر بگیرد باید جمعیت را سالانه حدود 4.5 درصد تا سال 2040 افزایش دهد. بیشترین میزان افزایش جمعیت در کانادا مربوط به سال 2022 بود و دولت کانادا به خاطر پیری جمعیت و کاهش نرخ زاد و ولد برای افزایش جمعیت و حمایت از شرایط اقتصادی به مهاجران بیشتری نیاز دارد.
به کانادای های 65 سال به بالا مزایای بازنشستگی پرداخت می شود، به شرط آنکه در کانادا سیتی زن باشید و 10 سال زندگی و کار کرده باشید، با این توضیح بین 727 تا 1253 دلار ماهانه مستمری یا پنشن می گیرید. با استفاده از ماشین حساب حقوق بازنشستگی بعد از مهاجرت، نرخ دقیق را ببینید.
 

راه حل افزایش جمعیت و مشکل خانه در کانادا

با توجه به مشکلات اقتصادی، دولت کانادا باید مهاجرت را افزایش دهد اما پذیرش تعداد زیادی از این مهاجران هم هزینه های زیادی دارد. 
یکی از مشکلات افزایش مهاجرت، کمبود مسکن مقرون به صرفه در کانادا است. افزایش جمعیت باعث افزایش تقاضا برای مسکن و کاهش مسکن مقرون به صرفه شده است. به علاوه عدم شروع پروژه های ساخت و ساز، افزایش نرخ بهره و هزینه های تولید هم یکی دیگر از مشکلات بازار مسکن است. براساس گزارشات Desjardins کانادا برای کاهش هزینه های مسکن، سالانه 100.000 مسکن جدید نیاز دارد اما با توجه به تعداد بالای ساکنان موقت باید عرضه مسکن هم افزایش پیدا کند. اگر تعداد مسکن افزایش پیدا نکند هزینه های خرید و اجاره مسکن در کانادا افزایش پیدا می کند. 
این یک مشکل بالقوه برای کانادا است زیرا کمبود مسکن باعث می شود که نیروهای کاری با استعداد کانادا را برای اقامت و زندگی انتخاب نکنند و در نهایت مهاجرت به این کشور کاهش پیدا می کند. 

 

پالیسی جدید کانادا، ورک پرمیت با ویزای توریستی

مهاجرت برای رشد و توسعه اقتصادی کانادا بسیار مهم است زیرا نیروهای کاری خارجی به رفع نیازهای بازار کاری کوتاه مدت و رشد تولید ناخالص داخلی بلندمدت کمک می کنند. مهاجرت مشکلات مربوط به جمعیت سالخورده را در کانادا کمتر می کند اما هزینه های مربوط به مسکن را افزایش می دهد. دولت کانادا می تواند شرایط را برای ساکنان موقت سخت تر کند تا هزینه های مسکن کاهش پیدا کند اما این کار رشد جمعیت در سن کار را کاهش داده و مشکلات اقتصادی را در استانهای مختلف کانادا بیشتر می کند. ر حال حاضر هدف قانون جدید کانادا برای ایرانیان افزایش نیروی کار است ولی دولت فدرال کانادا باید استراتژیهای جدیدی را برای کاهش هزینه های مسکن و افزایش کیفیت زندگی در کانادا در نظر بگیرد. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 5
زهرا1402/07/06
سلام. من قبل از جواب ورک پرمیت از کاناداخارج شدم . الان جوابم اومده و okشده میتونم دوباره برگردم کانادا ؟
  • گنجی
  • 1402/07/09
در هنگام ورود احتمال ریجکت شدن تقاضا خواهد بود. (کاملا به نظر آفیسر در فرودگاه بستگی دارد)
نازنین1402/06/27
ایا ریجکتی ورک پرمیت در گرفتن ویزای توریستی مجدد تاثیر دارد ؟
  • گنجی
  • 1402/06/28
بله
آرمان1402/06/24
سلام وقت بخیر. آیا این موضوع واقعیت دارد که با وجود مهاجرپذیر بودن کانادا ولی مهاجرت به کشورهای پیشرفته اروپایی برای ایرانیان آسان تر و کم هزینه تر هست؟ من بین انگلستان و کانادا و استرالیا نمیدونم که برای مهاجرت کاری یا سرمایه گذاری کدوم رو انتخاب کنم که سریع تر و با هزینه کمتر به اقامت دائم برسم.
سپاسگذارم
  • گنجی
  • 1402/06/28
خیر، هر کشوری با توجه به شرایط سن و شغل و تحصیلات متقاضی پذیرش می کند لذا باید شرایط تان ا هر کشور جداگانه سنجیده شود تا بتوان انتخاب صحیحی داشت.
ف .1402/06/23
با سلام واحترام
من ۴۹ سال دارم و۲۹ سال سابقه کار رسمی در آموزش وپرورش با مدرک فوق لیسانس زبان انگلیسی دارم از آنجاییکه فقط به ترکیه رفته ایم اما همسرم و دو فرزند ۲۱ و ۱۹ ساله ام فعلا قصد دارن در ایران بمانن تا دانشگاه تمام شود، و در ضمن سرمایه منزل وخودرو هم دارم اما دعوتنامه واقعی ندارم،
لطفا می فرمایید چقدر شانس ویزای توریستی و سپس تغییر به ورک پرمیت دارم؟
منتظرم پاسخ دهید،تشکر
  • گنجی
  • 1402/06/28
شانسی نخواهید داشت
شیلا1402/05/31
سلام وقتتون ب خیر. من نزدیک سه ماه هست ک با ویزای توریستی ب کانادا اومدم ومنتظر اپن ورک پرمیت هستم ولی نگران پیدا کردن کار هستم
  • گنجی
  • 1402/06/01

هزینه های زندگی با ویزای توریستی در کانادا خیلی زیاد شده لذا تسریع در پیدا کردن کار امری واجب است برای همین ما بخش کاریابی رایگان را در بالای سایت فعال کردیم

الان شرایط کار در کانادا خوب است ولی باید کاری را پیدا کنید که بعدا بتوانید با ان اقامت بگیرید

در تلگرام قبلا توضیح کامل ان را ارائه کردیم.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن