کار بدون ورک پرمیت در کانادا

بازدیدکنندگان : 1268 نفر 1403/03/06
کار بدون ورک پرمیت در کانادا
کار بدون ورک پرمیت در کانادا
در این خبر بخوانید چه کسانی می‌توانند بدون مجوز کار در کانادا مشغول به کار شوند.

قانون 21 گروه زیر را از داشتن ورک پرمیت برای کار در کانادا معاف کرده!

 

چه افرادی می توانند در کانادا بدون ورک پرمیت کار کنند؟

کارگران خارجی برای کار در کانادا به ورک پرمیت Work Permit نیاز دارند اما در این مورد استثناهایی وجود دارد. 
کشور کانادا با شرایط اقتصادی رو به رشد و حمایت از نیروی کار، علاقه‌مندان زیادی را برای مهاجرت و در نتیجه کار در این کشور به خود جذب می‌کند. 
نیروهای کاری خارجی اگر معیارهای یکی از 22 گروه مورد نظر را داشته باشند نیازی به ورک پرمیت در کانادا ندارند. 

 

ویزای بیزینسی یا ویزای بازدیدکننده تجاری Business visitors 

این افراد با اهداف تجاری وارد کانادا می شوند و مهم‌ترین نکته در مورد ویزای بیزینسی، وارد نشدن به بازار کار کاناداست. به این معنا که فرد دارنده این نوع ویزا، اجازه کار در کانادا را ندارد. زیر مجموعه های مختلفی در این طبقه بندی وجود دارد و همه بازدیدکنندگان تجاری باید معیارهای زیر را داشته باشند:
  1. نباید قصد ورود به بازار کاری کانادا را داشته باشند. 
  2. آنها باید به دنبال توسعه کسب و کار و گسترش روابط بین المللی با هدف تجاری باشند. 
بازدیدکنندگان تجاری که در کانادا برای یک کارفرمای خارجی کار می کنند باید معیارهای زیر را داشته باشند:
  1. شغل و منبع درآمد اصلی آنها باید خارج از کشور کانادا باشد.
  2. محل اصلی کار آنها در خارج از کانادا باشد. 
  3. سود کارفرما در خارج از کانادا به او داده می شود. 

در زمان ورود به کانادا، افرادی که در سفرهای کاری هستند باید همه مدارک را به افسران مهاجرتی ارائه دهند تا وضعیت آنها کاملا روشن و مشخص شود. مدارک مورد نیاز با توجه به شرایط خاص هر فرد متفاوت است. نامه پشتیبانی از شرکت اصلی یا دعوتنامه از شرکت کانادایی، شانس آنها را برای دریافت ویزای بازدیدکننده تجاری افزایش می دهد. 

 

نمایندگان خارجی و اعضای خانواده آنها Foreign representatives and their family members 

نمایندگان خارجی و اعضای خانواده آنها می توانند بدون ورک پرمیت در کانادا کار کنند. نمایندگان خارجی باید توسط وزارت امور خارجی و تجارت بین الملل DFAIT معتبر شناخته شوند. نمایندگان دیپلماتیک دفاتر سازمان ملل در کانادا هم تحت این استثناء قرار می گیرند. 
برای اینکه اعضای خانواده نمایندگان خارجی بدون ورک پرمیت در کانادا کار کنند باید یک نامه معتبر از وزارت خارجی و تجارت بین الملل دریافت کنند. 

 

کارکنان نظامی Military personnel 

کارکنان نظامی مستقر در کانادا براساس قانون ویزای بازدیدکننده هستند، می‌توانند به همراه خانواده‌هایشان بدون نیاز به مجوز تحصیلی یا کاری، تحصیل و کار کنند. 
کارکنان نظامی از شرایط مربوط به گذرنامه، ویزای اقامت موقت و معاینات پزشکی ملی خارجی معاف هستند. اما غیر نظامیان و اعضای خانواده آنها باید همه اسناد و مدارک را دریافت کنند. 

 

افسران دولتی خارجی Foreign government officers 

کانادا با کشورهای دیگر برای تبادل بین‌المللی کارمندان دولتی توافق‌نامه‌هایی دارد. کارمندان خارجی می‌توانند بدون مجوز کار در یکی از دپارتمان‌ها یا سازمان‌های دولتی فدرال یا استانی کانادا کار کنند. این افراد وابسته به سازمان خارجی نیستند و مجوزی از وزارت امور خارجه و تجارت بین المللی DFAIT ندارند. 
افسران اجرایی که در چنین نقشهایی مشغول به کار هستند باید یک قرارداد با کمیسیون خدمات عمومی کانادا PSC داشته باشند. افسرانی که کمتر از ظرفیت اجرایی کار می کنند نیازی نیست قرارداد داشته باشند اما برای وظایفی که بیشتر از سه ماه طول می کشد باید یک توافق نامه رسمی بین افسر و کارفرمای کانادایی وجود داشته باشد. 
اعضای خانواده افسران که شامل این معافیت هستند ویزای کاری آزاد دریافت می کنند یا در حالی که در کانادا هستند از شرایط مربوط به مجوز، معاف هستند. 

 

افسران نیروی دریایی کانادا و آمریکا American cross-border maritime law enforcement officers 

بعضی از کشتی های دولتی (مانند پلیس) که در خارج از مرزها فعالیت می کنند توسط خدمه مشترک کانادا و آمریکا اداره می شوند. این کارکنان در هر دو طرف مرز آمریکا و کانادا فعالیت می کنند و در زمانی که در خاک کانادا هستند خدمه آمریکایی می توانند مسئولیت های شغلی را بدون دریافت ورک پرمیت انجام دهند. 

 

امنیت پرواز در کانادا In-flight security officers IFSOs

دولت های خارجی افسران امنیت پرواز بین المللی خارجی را برای اطمینان از ایمنی هواپیماهای خارجی استخدام می کنند. با توجه به اینکه دولت خارجی آنها را تعیین می کند آنها تا زمانی که مسئولیت تامین امنیت در هواپیمای خارجی را دارند می توانند بدون ورک پرمیت در کانادا کار کنند. 
 افسران امنیتی اگر از کشورهایی باشند که برای ورود به کانادا نیاز به ویزای اقامت موقت دارند برای انجام وظایف خود باید ویزای اقامت موقت را دریافت کنند. 

 

کار دانشجویی در دانشگاه On-Campus employment 

اگر دانشجویی ویزای تحصیلی معتبر داشته باشند و دانشجوی تمام وقت در یکی از دانشگاههای زیر باشد می تواند در دانشگاه کار کند:
  • موسسه آموزشی بعد از متوسطه
  • کالج آموزش عمومی و حرفه ای 
  • موسسه خصوصی در سطح کالج در کبک
  • موسسه خصوصی کانادایی که مجاز به ارائه مدرک است. 

اگر دانشجو در حال تحصیل تمام وقت باشد می تواند در زمان تحصیل در محوطه دانشگاه کار کند. دانشجو می تواند در مشاغل مختلف در محوطه دانشگاه کار کند. 
افرادی که به عنوان دستیار آموزشی خارج از دانشگاه به عنوان بخشی از کمک هزینه تحقیقاتی کار می کنند می توانند به عنوان نیروی کاری داخل دانشگاه در نظر گرفته شوند. دانشجویان باید همه معیارهای اضافی زیر را داشته باشند:
  • کار باید توسط دانشگاه ارائه داده شود. 
  • کار باید توسط رئیس بخش یا یکی از اعضای هیئت علمی مدیریت شود. 
  • کار باید در یک موسسه تحقیقاتی یا در یک مکان تحقیقاتی دیگر انجام شود. 

طبق نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت، زمانی که دانشجو تحصیلات خود را به پایان رساند و برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی درخواست داد تا زمانی که ویزای تحصیلی معتبری دارد واجد شرایط کار تمام وقت است. 

 

بازیگران تئاتر کانادا Performing artists 

هنرمندان خارجی می توانند بدون ورک پرمیت در کانادا کار کنند. البته بعضی از آنها به ورک پرمیت و ارزیابی تاثیر بازار کار نیاز دارند. 
اداره مهاجرت کانادا بعضی از این هنرمندانی که می توانند بدون ورک پرمیت وارد کانادا شوند را مشخص کرده است عبارتند از:
  • افرادی که در بارها، رستورانها و غیره کار می کنند. 
  • افراد و گروههای موسیقی و تئاتر خارجی و گروه اصلی آنها که در خارج از بارها و رستورانها کار می کنند. 
  • هنرمندان مهمان که در یک گروه نمایشی برای مدت زمان محدود کار می کنند. 
  • افرادی که یک مراسم خاصی مثل عروسی را اجرا می کنند. 
بعضی از هنرمندان در کانادا بدون ورک پرمیت کار می کنند این افراد شامل: 
  • تهیه کنندگان فیلم
  • کاربران استودیو فیلم و ضبط
  • افرادی که در برنامه تلویزیونی و رادیویی کانادا به عنوان سخنران مهمان مشغول به کار هستند. 

 

بازیکنان کانادا Athletes and team members 

ورزشکاران حرفه ای می توانند برای فعالیت ها یا رویدادهای ورزشی فردی یا تیمی به کانادا بیایند. مربیان خارجی و دیگر اعضای تیم هم واجد شرایط سفر به کانادا برای شرکت در این رویداد هستند. 
افرادی که واجد شرایط این معافیت هستند شامل:
  • اعضای پشتیبانی تیم
  • مربیان تمام وقت یا پاره وقت
  • بازیکنان در تیم های کانادایی 
  • رانندگان ماشین های مسابقه ای
  • افرادی که در آزمون های تیم حرفه ای شرکت می کنند. 
  • اعضای تیم خارجی شرکت کننده در مسابقات کانادایی 
  • صاحبان حیوانات خارجی که با حیوانات خود در اصطبل هایی در خارج از کشور با اسب مسابقه می دهند. 

 

همسران ورزشکاران حرفه ای برای مدت اقامت خود در کانادا واجد شرایط ورک پرمیت معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA هستند. 

 

خبرنگاران کانادا News reporters and media crews 

خبرنگاران برای گزارش اخبار می توانند بدون ورک پرمیت در کانادا کار کنند. روزنامه نگاران هم می توانند بدون ورک پرمیت کار کنند زیرا شرکت استخدام کننده آنها کانادایی نیست. اما این معافیت شامل پرسنل مدیریتی یا دفتری نمی شود مگر اینکه این افراد مراسم های خاص را برای مدت شش ماه یا کمتر پوشش دهند. 
گروههای رسانه ای که برای تهیه سفرنامه، مستند به کانادا می آیند باید ورک پرمیت بگیرند. اما تصمیم نهایی با افسر ویزای کانادا است که درخواست این افراد را بررسی می کند. 

 

سخنران عمومی Public speakers 

سخنرانان مهمان، سخنرانان تجاری و رهبران سمینار می توانند در کانادا بدون ورک پرمیت کار کنند. 
سخنرانان تجاری به کاری و فعالیتی که ارائه می دهند علاقه خاصی دارند. فعالیت آنها شامل اجاره فضای تجاری، تبلیغات و دریافت هزینه پذیرش است. اگر سخنرانان تجاری توسط یک شرکت کانادایی استخدام شوند باید ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA و ورک پرمیت را برای مدت اقامت خود در کانادا دریافت کنند. 

 

برگزارکنندگان کنفرانس Convention organizers 

این گروه شامل افرادی هستند که با کارکنان مسئول سازماندهی برای برگزاری کنفرانس به کانادا می آیند. این همایش ها شامل جلسات شرکتی، نمایشگاه تجاری، نمایشگاهها و گردهمایی ها است. این معافیت فقط برای سازمان ‌دهندگان اعمال می‌شود، کسانی که خدمات عملی به عنوان مثال خدمات سمعی و بصری در طول چنین همایش‌هایی ارائه می‌کنند باید مجوز کار مربوطه را داشته باشند. 
برگزار کنندگان کنفرانس که برای کار در یک رویداد کانادایی استخدام می شوند معاف از ورک پرمیت نیستند. اداره مهاجرت کانادا رویداد کانادایی را به عنوان رویدادی می داند که در کانادا برگزار می شود و کسب و کار را مدیریت و سارماندهی می کند. 
افرادی که در کنفرانس ها و جلسات شرکت می کنند به عنوان بازدیدکنندگان تجاری هستند و نیازی به ورک پرمیت ندارند. 

 

کشیش ها و روحانیون مذهبی Clergy 

اگر شما به عنوان یک کشیش، یک فرد روحانی یا عضو یک فرقه مذهبی هستید، ممکن است برای انجام کارهای مذهبی در کانادا از معافیت مجوز کار برخوردار شوید. وزیران منصوب، افراد غیر روحانی یا اعضای مذهبی هم شامل این گروه می شوند. مسئولیت های اولیه این افراد باید شامل آموزش های دینی یا ترویج دین خاص باشد. 
افرادی که می خواهند از طریق این گروه وارد کانادا شوند باید مدارکی مثل سوابق شغلی که مربوط به استخدام و ظرفیت خود برای خدمت به یک گروه است را ارائه دهند. 
افرادی که کارهای خیریه یا مذهبی در کانادا انجام می دهند باید ورک پرمیت داشته باشند. اما نیازی به ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA ندارند. 

 

قاضی در کانادا Judges, referees, and similar officials 

داوران، قاضی و مقامات مشابه می توانند برای شرکت در رویدادها و مسابقات بین المللی در زمینه ورزش، هنر، کشاورزی یا فرهنگ به کانادا بیایند. 
مسابقات ورزشی آماتور و رویدادها باید توسط یک سازمان بین المللی و یک شرکت کانادایی میزبانی شود. آماتور مسابقه ای است که در آن ورزشکاران برای شرکت در آن هیچ جایزه ای دریافت نمی کنند. داوران و مقامات مشابه که می خواهند در مسابقات ورزشی شرکت کنند باید ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت LMIA و ورک پرمیت را دریافت کنند. 

 

ارزیاب در کانادا Examiners and evaluators 

اساتید و محققان خارجی برای قضاوت در مورد پایان نامه و پروژه های تکمیل شده توسط دانشجویان نیازی به ورک پرمیت ندارند. 

 

کارشناسان و بازرس ها Expert witnesses and investigators 

کارشناسان برای بررسی یا تجزیه و تحلیل مدارک یا برای شهادت در یک نهاد نظارتی یا دادگاه نیازی به ورک پرمیت ندارند. 

 

دانشجوی پزشکی در کانادا Healthcare students 

دانشجویان خارجی بخش درمان و پزشکی می توانند در دوره های کارآموزی بالینی یا دوره های آموزشی کوتاه مدت در کانادا بدون ورک پرمیت کار کنند. این رشته ها شامل پزشکی، پرستاری، فناوری پزشکی و کاردرمانی و فیزیوتراپی است. دوره های کارآموزی و آموزشی باید برای مدت 4 ماه و بدون حقوق و دستمزد باشد. اگر کار برای مدت بیشتر از چهار ماه و با حقوق و دستمزد باشد به ورک پرمیت نیاز است. 

 

بازرسان هواپیمایی کشوری Civil aviation inspectors 

بازرسان عملیات پرواز و ایمنی کابین که پروازهای بین المللی را بازرسی می کنند اگر توسط یک مقام هوانوردی استخدام شده باشند و مدارک معتبر داشته باشند نیازی به ورک پرمیت ندارند. 

 

بازرس تحقیق در مورد هواپیما Aviation accident or incident inspector 

اگر شما به عنوان یک نماینده یا مامور بررسی سوانح هوایی یا سایر حوادث اعزام شده اید و براساس قانون هیئت بررسی و ایمنی حمل و نقل کانادایی کار می کنید نیازی به ورک پرمیت ندارید. 

 

مهماندار هواپیما کانادا Crew 

افرادی که بر روی وسایل نقلیه ای کار می کنند که متعلق به شرکت های خارج از کانادا هستند و برای حمل و نقل بین المللی بار یا مسافر استفاده می شوند نیازی به ورک پرمیت، پوشش عملیات، تعمیر و نگهداری یا نقش خدمات مسافری ندارند. 

 

خدمات فوریت‌های پزشکی در کانادا Emergency service providers

 اگر شما برای ارائه خدمات در شرایط اضطراری در کانادا کار می کنید، ممکن است واجد شرایط معافیت مجوز کار باشید. موافقت نامه های کانادا و آمریکا باعث ورود آسان امدادگران اورژانسی از جمله تیم های پزشکی، ارزیابان و تنظیم کنندگان بیمه های خارجی می شود. 

 

تمدید ورک پرمیت کانادا Maintained status 

افرادی که با ورک پرمیت منقضی شده در کانادا کار می کنند باید قبل از انقضای آن برای ورک پرمیت جدید درخواست بدهند. آنها در حالی که منتظر تایید ورک پرمیت هستند باید در کانادا بمانند تا وضعیت اقامتی آنها حفظ شود. بعد از تصمیم گیری آنها می توانند با ورک پرمیت جدید به کار خود ادامه دهند یا از کانادا خارج شوند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام تغییر در برنامه استارتاپ ویزای کانادا قابل پیش بینی است؟

  • سهمیه بندی طرح ها
  • افزایش قیمت ویزا
  • سخت تر شدن برنامه
  • تسریع روند بررسی ویزا در سفارت
شرکت کنندگان : تن