دولت کانادا نباید از قافله رابطه ایران و آمریکا عقب بماند!

بازدیدکنندگان : 22332 نفر 1392/07/10
دولت کانادا نباید از قافله رابطه ایران و آمریکا عقب بماند!

iran canada ganjico

 

زمزمه‌های تغییر در روابط ایران و آمریکا، بسیاری از دیگر کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ذینفع را به آغاز روند بازنگری در اولویت‌ها و سیاست‌های خود نسبت به ایران واداشته است. در این راستا، یک نشریه کانادایی پیشنهادهایی ‌برای عقب نماندن این کشور از قافله رابطه ایران و آمریکا مطرح کرده است.

روزنامه کانادایی «گلوب‌اند میل» در مطلبی، به روند جدید آغاز شده میان ایران و آمریکا در راستای بهبود روابط دو کشور پرداخته و گزینه‌هایی را مطرح می‌کند که به زعم این روزنامه، می‌تواند در حکم کمک کانادا به این روند در نظر گرفته شده و منافع این کشور را نیز به گونه بهتری تأمین کند.

در بخشی از این مطلب آمده است: 

«نخست، ما باید لحن تند خود را تعدیل کنیم. اظهارات اخیر نخست وزیر درباره ایران، سنجیده‌تر از ادبیات تند و تیزی است که وزیر خارجه ما علاقه دارد از آن استفاده کند. بیایید از رنجاندن دولت ایران دست برداریم. 
افزون بر این، دولت ما باید حداقلی از روابط رسمی را با ایران برقرار کند. ما می‌توانیم یک بخش حافظ منافع را در یکی از سفارتخانه‌های کشورهای دوست در تهران ـ مثلاً سفارت ایتالیا ـ افتتاح کنیم و به ایرانی‌ها نیز اجازه دهیم، کاری مشابه ‌در اتاوا انجام دهند. 
ما باید تصمیماتی مشابه تصمیمات اخیر ایالات متحده گرفته و به تسهیل تبادلات در حوزه ورزشی و فرهنگی اقدام کرده و همچنین فرستادن کمک‌های انسان دوستانه و دارویی را آسان کنیم... .


به هر حال، آن گونه که مشخص است، روند بهبود روابط ایران و آمریکا تا اندازه‌ای به یک موضوع واقعی برای دیگر کشور‌ها تبدیل شده که برنامه‌ریزی‌ها برای انجام اقدام مناسب در مقابل این روند و تلاش برای بهره‌گیری از منافع آن‌ آغاز شده است. 

گفتنی است، دولت کانادا در چند ساله اخیر، مناسبات خود را با ایران قطع نموده است ، که امید بهبود آن میرود و می توان امید وار بود که بر روند و سرعت رسیدگی بر پرونده های مهاجرتی تاثیر بسزایی بگذارد.

 

برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن